Novinkou je obnova spojení Dzbele a Chornic i méně přestupů při cestě z Jeseníku do Olomouce.

Mezi Bohumínem a Přerovem ubude přímých spojů.

Cestující mezi Jeseníkem a Olomoucí budou mít snazší jízdu. Jelikož se z původních spěšných vlaků stanou rychlíky, zmenší se počet přestupů v Zábřehu.

„Nově lze cestovat přímo do Olomouce i vlakem z Jeseníku v 10.54 denně a v 16.54 v neděli, v opačném směru lze využít přímé spojení u vlaků s příjezdem do Jeseníku v 9.10 a 15.11," uvedla regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Nově do Chornic

Po tříletém přerušení provozu se vrací vlaky na trať mezi obcí Dzbel na Prostějovsku a Chornicemi na Svitavsku. Nově zde pojedou čtyři páry osobních vlaků.

Méně vlaků na Ostravu

Naopak mezi Přerovem a Bohumínem bude přímých regionálních vlaků jezdit méně.

„Zachovány jsou páteřní spoje v době ranní špičky, tedy z Přerova v 5.00, 5.31 a 6.01, a odpolední špičky do Přerova v 15.56, 17.56 a 19.56," sdělila mluvčí. Zbývající osobní vlaky budou ve dvouhodinovém taktu končit a vyjíždět ze Suchdola nad Odrou, kde lze i nadále v obou směrech přestoupit na rychlíky mezi Brnem a Bohumínem.

Rekonstrukce hlavního nádraží v Olomouci

V Olomouci bude i příští rok pokračovat rekonstrukce hlavního nádraží, se kterou jsou spojené výluky. Do poloviny května lidé neprojdou hlavním podchodem z vestibulu. Dočasně se také sníží počet použitelných nástupišť, čekací doba vlaků má ovšem zůstat stejná.

„Navýší se počet nezbytných manipulací s vlaky. Žádáme proto cestující, aby zohlednili tuto skutečnost při plánování svých cest," řekla Kateřina Šubová.

Změny v jízdním řádu na tratích v Olomouckém kraji

(na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)

Trať 017 Česká Třebová – Dzbel: Po několikaletém přerušení provozu dochází k obnovení regionální vlakové dopravy v úseku Dzbel – Chornice. Nově pojedou 4 páry osobních vlaků Dzbel – Moravská Třebová, úsek Dzbel – Chornice je pak nově přiřazen k trati 017 Česká Třebová – Dzbel. Vlaky jedou v 6:35 a v 16:17 v pracovní dny, v 8:17 a v 18:17 denně do Moravské Třebové. Zpět do Dzbele dojedou vlaky v 6:15, v 8:12 a 15:56 v pracovní dny, v 7:12 o víkendu a v 17:56 denně.

Trať 024 Štíty – Ústí nad Orlicí: Na území Olomouckého kraje není objednána regionální doprava.
Trať 025 Hanušovice – Dolní Lipka: S výjimkou posledního páru vlaků jedou vlaky pouze o víkendu. Pouze poslední spoj do Hanušovic v 17:41 a poslední z Hanušovic v 18:02 jede i v pátek.

Trať 270 Přerov – Olomouc – Zábřeh na Moravě: Jízdní řád je bez podstatných změn. Z důvodu plánované výlukové činnosti na olomouckém hlavním nádraží jsou na rameni Olomouc hl.n. – Přerov (– Nezamyslice) zajištěny spoje z 90 % pantografovými jednotkami řady 460.

Trať 270 Přerov – Hranice na Moravě – Bohumín: V souvislosti se změnou vedení vlaků na území Moravskoslezského kraje (zavedení linky Bohumín – Mošnov, Ostrava Airport) dochází k částečné redukci přímých regionálních spojů Přerov – Bohumín. Zachovány jsou páteřní spoje v době ranní špičky (z Přerova v 5:00, 5:31 a 6:01) a odpolední špičky (do Přerova v 15:56, 17:56 a 19:56). Zbývající osobní vlaky ve dvouhodinovém taktu jsou ukončeny / výchozí v Suchdole nad Odrou, kde je v obou směrech zachována přestupní návaznost na rychlíky relace Brno – Bohumín.

Trať 271 Prostějov hl. n. – Dzbel: První ranní spoj s odjezdem ze Dzbele ve 4:35 pojede denně, večerní spoj ze Dzbele v 18:35 pojede v pracovní dny již v 18:05 a nově pojede až do Olomouce hl.n.

Trať 273 Červenka – Senice na Hané – Prostějov hl.n.: V pracovní dny pojede nový pár vlaků – z Červenky ve 12:13, zpět z Litovle předměstí ve 12:35. Poslední spoj z Červenky ve 22:56 ukončí jízdu již v Litovli městě. První ranní spoj z Prostějova odjede o 10 minut později ve 4:23, odpolední vlaky z Prostějova ve 14:26, 16:26 a 18:26 pojedou o víkendech o 20 minut dříve v 14:06, 16:06 a 18:06. Tímto se o víkendech zajistí v Senici na Hané přestup na vlaky směr Olomouc hl.n.

Trať 274 Litovel předměstí – Mladeč: Od 14. června do 28. září 2015, každou sobotu a neděli, zajistí spojení s turisticky zajímavým místem tři páry osobních vlaků. Z Litovle předměstí budou odjíždět v 9:28, 13:28 a 15:28, z Mladče pak v 10:25, 14:19 a 16:19.

Trať 280 Hranice na Moravě – Horní Lideč: Na žádost cestujících pojede v pracovní dny, mimo školní prázdniny, dopolední pár vlaků Valašské Meziříčí – Hranice na Moravě a zpět. Do Hranic na Moravě vlak přijede v 10:20, ve směru do Valašského Meziříčí odjede v 10:49.
Trať 290 Olomouc hl. n. – Uničov: Spěšný vlak Bradlo z Jeseníku ve 4:53 do Olomouce a v opačném směru z Olomouce v 16:29 pojede pouze v pracovní dny. Osobní vlak z Olomouce v 6:57 pojede i v neděli. Na základě požadavku objednatele odjíždí poslední vlak ze Šumperka již ve 20:53. Důvodem změny je zajištění dopravy zaměstnancům do uničovských firem s nepřetržitým provozem.

Trať 292 Jeseník – Šumperk: První ranní spoj z Jeseníku ve 3:34 odjede již ve 3:14. Důvodem změny je zajištění přípoje v Bludově na spěšný vlak do Olomouce hl.n. a Brna s odjezdem z Bludova v 5:00. Převedením původních spěšných vlaků do kategorie rychlík ubude přestupů v Zábřehu na Moravě. Nově je možné cestovat přímo do Olomouce i vlakem z Jeseníku denně v 10:54 a v 16:54 v neděli, v opačném směru lze využít přímé spojení u vlaků s příjezdem do Jeseníku v 9:10 a 15:11.

Trať 301 Olomouc hl.n. – Nezamyslice: Jízdní řád na této trati je bez podstatných změn. V průběhu roku 2015 očekáváme zařazení tratě do Integrovaného systému Olomouckého kraje.

Trať 310 Olomouc hl.n. – Moravský Beroun: V průběhu roku 2015 se předpokládá zařazení úseku Hrubá Voda – Moravský Beroun do Integrovaného systému Olomouckého kraje.