V kraji žluté vlaky zastaví v Zábřehu na Moravě, na hlavním nádraží v Olomouci a v Hranicích na Moravě.

RegioJet také povede další jednání s vedením Olomouckého kraje, debaty by se měly týkat například služeb, které chtějí nabídnout zákazníkovi.

„Společnost RegioJet zahájí v roce 2011 pravidelnou dálkovou dopravu na trase Praha, Olomouc a Ostrava se zajížděním některých spojů do Českého Těšína a Žiliny. Vlaky budou jezdit jako InterCity RegioJet v hodinových a dvouhodinových intervalech. Hodinový interval bude v době špiček,“ sdělil Aleš Ondrůj ze společnosti RegioJet, která je dceřinou firmou autobusového dopravce Student Agency.

RegioJet chce jednat s městskými úřady a magistráty a zapojit je do dalšího rozvoje nové přepravní služby.

„Samozřejmě to stejné se týká i úzké spolupráce s Olomouckým krajem,“ poznamenal tiskový mluvčí.

Krajský úřad však dosud společnost neoslovila.

„Olomoucký kraj objednává pouze železniční osobní dopravu v relaci regionální dopravy, to znamená spěšné a osobní vlaky na základě účinného smluvního závazku veřejné služby. Kraj neovlivní vstup jiného dopravce na železnici, pokud splní veškeré zákonné legislativní podmínky při provozování nejen dálkové dopravy, jako v tomto případě,“ sdělil Jaroslav Tomík, vedoucí oddělení veřejné dopravy odboru dopravy na Krajském úřadu v Olomouci.

Podle Ondrůje se jednání teprve připravují a vlaky by měly na železnici vyjet až v polovině příštího roku.

„Předmětem našich debat nebude otázka financování, jde o komerční záležitost bez dotačních titulů z veřejných prostředků,“ řekl dál Ondrůj.

A jaké služby vlastně chce RegioJet nabídnout cestujícím? Měl by to být zcela nový jakostní standard.

„Opíráme se o podobné hodnoty, jako například společnosti Virgin Trains ve Velké Británii, inspiraci z hlediska zákaznického přístupu hledáme u dalších společností mimo oblast dopravy, jako je například IKEA,“ nastínil Ondrůj.

Tvrdí, že konkrétně bude dopravce všechny nejlepší zájmy naplňovat prostřednictvím otevřenosti, kreativity, úsměvu pro zákazníka ale i například stoprocentním servisem a čistotou.

České lokomotivy dovezou z Itálie

RegioJet pro nadcházející rok zakoupil devět lokomotiv, které by měly táhnout vlaky, které mají vyrazit na zmíněnou trať. V polovině září přivezl druhou trojici lokomotiv italského typového označení E630.

„Jde o lokomotivy vyrobené plzeňskou škodovkou vycházející z československé typové řady 163. Jsou zakoupené od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi dosud částečně provozuje osobní dopravu v oblasti Milána,“ přiblížil dále Ondrůj s tím, že poslední tři kusy doveze do Česka do konce roku.

„Jedná se o plně provozuschopné a podle zkušeností italského dopravce také vysoce spolehlivé lokomotivy ve velmi dobrém technickém stavu,“ uzavřel Jan Poroubek, provozní ředitel společnosti RegioJet.

RegioJet se minulý rok ucházel o provozování regionálních tratí na objednávku Olomouckého kraje. Hejtmanství nakonec loni v listopadu vybralo dosavadního dopravce, tedy České dráhy, nabídku RegioJetu odmítlo z několika důvodů, mimo jiné, i proto, že je prý dražší.

To však vedení firmy považuje za dezinterpretaci a nařklo vedení kraje ze lži a netransparentního jednání.