„Těleso mostu, které dělníci v pátek betonovali od středu mostu směrem ke břehům, dokončili dělníci nejdříve na levém břehu. Vybetonovanou plochu ošetřovali vodou, aby v konstrukci nevznikly praskliny, a po dokončení betonáže mostní konstrukci přikryli geotextilií. V průběhu víkendu pak pokračovali v kropení betonované plochy,“ popisoval generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

Motorkáři na silnici v okolí Červenohorského sedla
VIDEO: Policie krotila motorkáře na sedle, severní stranu přivře oprava

Tvrdne a zraje

Nyní beton tvrdne a zraje.

„Během této doby dojde k předepnutí nosné konstrukce uloženými lany. Ihned poté začnou stavaři překládat inženýrské sítě a provádět práce na předpolích mostu. V tomto týdnu bude postupně povolováno a rozebíráno bednění. Na závěr pak stavaři rozeberou podpěrnou skruž, která těleso mostu drží,“ objasnil mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.

Josefkol 2019 v Čechách pod Kosířem, 20. 7. 2019
Templáři i honosná spřežení. Josefkol přilákal pod Kosíř zástupy lidí

Most bude vyšší

Nosná konstrukce je dlouhá 57 metrů, delší o 26 metrů než předchůdkyně. Nový most v Komenského ulici bude také výše o dva metry v porovnání se starým mostem.

"Nebude tak tvořit překážku při povodních a poskytne dostatečnou kapacitu povodňovým průtokům až na úroveň 650 m³/s,“ sdělil Václav Gargulák.

Stavbaři v těchto dnech také vrtají hlubinné piloty na levém břehu. Vrtná souprava v současnosti pracuje u kasáren.

„Po dokončení této části se přesune opět k mostu u Bristolu, kde vyvrtá piloty, které jsou nezbytné pro napojení mostu na břeh a stávající komunikace,“ informoval Chmelař.

Betonáž nového mostu v ul. Komenského v Olomouci. 19. července 2019
VIDEO: Tuny betonu spojily nový most u Bristolu