Tramvaje v Olomouci se rozjely! Zatím jedna linka

Pokud se chtěli během ledové kalamity dozvědět o aktuální situaci, museli hledat na internetu. Na zastávky informace nedorazily.

„Dopravní podnik poskytuje informace prostřednictvím webových stránek a měl by je mít i na Facebooku. Těžko se dá naprogramovat konkrétní jízdní řád náhradních autobusů. Vychází se z popsaných intervalů, ale záleží, kolik lidí nastupuje, navíc když bus nemůže jet po tramvajovém svršku a musí do běžné dopravy, vznikají zpoždění. Jsme ve složitější situaci," vysvětloval primátor Antonín Staněk, proč se lidé na panelech zastávek nic nedozví.

Podle něj však mohl dopravní podnik o změnách kvůli kalamitě informovat lépe.

DPMO se nicméně snažil hlavně udržet spoje.

„Strávili jsme pondělní noc v podniku, zabývali jsme se havarijními věcmi. Kolem půlnoci jsme došli k závěru, že budeme muset vyřešit náhradní dopravu. Je pravda, že komunikační dispečerka, která obsluhuje inteligentní panely, byla také poslána na náhradní dopravu. Možná to byl chybný tah, nicméně jsme to preferovali," komentoval rozhodnutí provozní náměstek DPMO Pavel Zatloukal.

Primátor: Chci jinou podobu

Aktualita o náhradním provozu se ale na webu dopravního podniku objevila v úterý v sedm hodin ráno.

„Řešili jsme katastrofální stav, který byl a informování nám trochu uteklo," poznamenal sebekriticky.

Zástupci radnice se kvůli tomu chtějí sejít s vedením DPMO.

„Budu očekávat analýzu situace i s ohledem na to, že dopravní podnik nemá dostatek vyškolených pracovníků na práce ve výškách a podobě a může nasadit jen dvě čety. Co se týče komunikace, budu se snažit s ředitelem dohodnout na jiné podobě práce informačních pracovníků," zmínil primátor Staněk.