Mířila do Prahy na společné loučení s vlakem stejného typu. Ten v pátek úplně naposledy vozil cestující v pravidelném provozu.

Vlaky zvané žabotlam sloužily desetiletí zejména v okolí velkých měst. Mezi cestujícími i železničáři se staly legendou.

„I na dnešní poměry se řídí velice dobře. Když vezmeme v úvahu, že tehdy na ně přecházel personál z parních lokomotiv, tak to musel být opravdu velký skok dopředu,“ řekl strojvedoucí Jan Chroust, který s vlaky stejného typu jezdíval.

Do Prahy se zvláštním vlakem vydal i patnáctiletý Daniel Paclík. Do Šumperku vážil cestu z Benešova.

„Tato historická jednotka dnes vyjíždí naposledy. Pak už bude jen jako muzejní jezdit jen na speciálních akcích. Je to jedna z posledních možností se tím projet,“ objasnil svou motivaci.

Šumperský pantograf bude jedním ze dvou, které v Česku jako muzejní exponáty zůstanou.