Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Olomouce do Šumperka bez přestupu. A rychleji

Olomoucký kraj - Tři přestavěná nádraží s bezbariérovým přístupem, pryžový povrch železničních přejezdů a hlavně cestování mezi Šumperkem a Olomoucí bez přestupu. To vše by již koncem příštího roku měla přinést elektrifikace železniční trati mezi Zábřehem na Moravě a Šumperkem.

12.9.2008
SDÍLEJ:

Nádraží v ZábřehuFoto: DENÍK/Stanislava Rybičková

Cestujícím, kteří doposud musejí v Zábřehu na Moravě přestupovat do motorových souprav tato starost odpadne.

„Vlaky z Olomouce do Šumperka budeme moci vést přímo a lidé tak znatelně ušetří čas. Další výhodou pro cestující bude i vyšší rychlost, kterou vlaky pojedou. Ze současných sedmdesáti až osmdesáti kilometrů se totiž díky úpravám železničního svršku a spodku traťová rychlost zvýší až na sto kilometrů v hodině,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.

České dráhy na tuto změnu chtějí také reagovat a podle náměstka generálního ředitele drah Jiřího Koláře tomu přizpůsobí jízdní řád i samotné vlaky.

„Na trase bychom chtěli nasadit nové tří vozové vlaky s kapacitou do sto padesáti míst,“ upřesnil Kolář.

Úpravy tratě odstartovaly letos v červnu. V první fázi dělníci pracují na úseku ze Šumperka do Bludova a na přestavbě šumperského nádraží, kde budují tři nová nástupiště. Změny mohou cestující očekávat také v Bludově a v Postřelmově.

V Bludově vyrostou dvě nástupiště, v Postřelmově se cestující zase na nástupiště dostanou novým podchodem. Proti hluku by obyvatele bydlící v sousedství trati mělo chránit přibližně dva a půl kilometrů bariér.

Rozestavěný úsek mezi Bludovem a Šumperkem, na kterém je v současnosti výluka, by měl být hotový ještě letos začátkem října. Další výluka pak cestující čeká v příštím roce, kdy budou téměř čtyři měsíce jezdit náhradní autobusy na trase mezi Bludovem a Zábřehem.

Elektrifikace trati vyjde asi na miliardu šest set milionů korun. Více než jednou miliardou by měla přispět Evropská unie, další peníze pak na projekt dá Státní fond dopravní infrastruktury. Práce by měly skončit v listopadu příštího roku.

Autor: Matej Slávik

12.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Rektor Univerzity Palackého Jaroslav Miller
10

Univerzitu Palackého dál povede dosavadní rektor Miller

Nové prostory Divadla na cucky na Dolním náměstí v Olomouci
9

V centru Olomouce už funguje nové divadlo s kavárnou. Takto vypadá uvnitř

Nepropásněte! Prvňáčci ze ZŠ náměstí Svobody ve Šternberku

Ojedinělý seriál Deníku Naši Prvňáci pokračuje dalším dílem. Ve vašem Deníku tak ve středu najdete další výjimečné tablo našich nejmenších školáků.

VIDEO: Poznáte vandala, který počmáral zeď nákupního centra v Olomouci?

Policie žádá veřejnost o pomoc s dopadením vandala. Neznámý muž poškodil zeď nákupního centra v Olomouci na ulici 8. května.

Lídr ODS Michal Zácha odpovídal ON-LINE

Bývalý náměstek primátora Přerova, současný předseda kontrolního výboru přerovského zastupitelstva, otec tří dětí, sportovec, trenér fotbalových nadějí v Kozlovicích a nyní i jednička kandidátky občanských demokratů pro říjnové parlamentní volby v Olomouckém kraji.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení