Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Olomouce do Koutů se pojede hodinu a v pohodlném vlaku

Jeseníky – Píše se rok 2016. V Koutech nad Desnou lidé nasedají do moderní elektrické soupravy a vědí, že za hodinu dorazí do Olomouce. Tuto vizi chce Svazek obcí údolí Desné proměnit ve skutečnost.

5.12.2013 1
SDÍLEJ:

Motorová jednotka Železnice Desná na nádraží v Petrově nad DesnouFoto: DENÍK/Petr Krňávek

V současnosti hledá firmu, která naprojektuje elektrifikaci železnice z Koutů nad Desnou do Šumperku.

„Vyhlásili jsme výběrové řízení na dodavatele projektové dokumentace. Osmnáctého prosince by se měly sejít nabídky a uskuteční se výběr dodavatele," řekl předseda Svazku obcí údolí Desné Pavel Žerníček.

Sdružení obcí chce elektrifikovat trať ze Šumperku do Koutů nad Desnou, která mu patří. Na devatenáct kilometrů dlouhé železnici dnes jezdí motorové vlaky. Součástí akce mají být nezbytné úpravy kolejí, rekonstrukce dvou mostů i zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.

V Petrově a Koutech a Rejhoticích mají vzniknout bezbariérová nástupiště stejného typu, jako už dnes existuje ve Velkých Losinách. Zastávka v Rejhoticích má být upravena tak, aby se zde mohly vlaky křižovat.

Díky modernizaci budou moci soupravy v některých úsecích jezdit až osmdesátikilo­metrovou rychlostí. Jízdní doba mezi Šumperkem a Kouty se má zkrátit ze současných pětatřiceti minut až na devatenáct.

Nové soupravy

Ve zrychlení jízdních dob vidí představitelé obcí největší přínos. Lidem z údolí Desné, které trápí vysoká nezaměstnanost, se díky tomu otevře možnost dojíždět za prací do továren v Mohelnici či do Olomouce. Přímé vlaky mohou jezdit až za Přerov.

„Už máme na novou trať sestavené grafikony. Ukazují nám, že se z Kout nad Desnou do Olomouce dostanete za hodinu. Což je nádherný čas. I Pražané mají co dělat, aby se po hlavním městě dopravili za hodinu," poznamenal Pavel Žerníček.

„Když jedu vlakem z Loučné, motorák docela dlouho stává ve Velkých Losinách a v Petrově. Když by byl rychlejší než autobus, zřejmě by ho využívalo i víc lidí, než je tomu teď," míní Pavel Selucký ze Šumperku.

Na modernizované trati by měly jezdit nové soupravy. Zajistit by je měl dopravce, který vzejde z výběrového řízení.

Modernizace trati má stát přes čtyři sta milionů korun. Akce musí být kompletně hotová a vyúčtovaná do konce roku 2015.

„Centrální komise ministerstva dopravy doporučila projekt elektrifikace Železnice Desná realizovat. Osmdesát pět procent nákladů bude hrazeno z evropských fondů, zbytek zaplatí Státní fond dopravní infrastruktury," uvedlo již dříve ministerstvo dopravy na svém webu.

Autor: Petr Krňávek

5.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

zprava Jakub Plšek, Lukáš Pazdera
26

Sigma Baník nezdolala, dosáhla jen na bod

Ilustrační foto

Kam o víkendu? Tady je pestrý mix akcí. Vybírejte

Dopravní hřiště v Olomouci se výrazně zvětší, odkloní cyklostezku

Dopravní hřiště u plaveckého stadionu v Olomouci bude dvakrát větší.

Mlha Zlámala nepřekvapila: Olomouc není na kopci, tohle tady bývá, smál se

Mohl zažít ostřejší premiéru? Těžko! Když pomineme utkání MOL Cupu v Písku, ostrý debut si brankář Zdeněk Zlámal v dresu Zlína připsal až ve čtvrtečním utkání Evropské ligy proti Kodani.

AUTOMIX.CZ

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Doby, kdy čeští řidiči mohli nad postihy za dopravní prohřešky spáchané v zahraničí v podstatě mávnout rukou, jsou dávno pryč. Dnes totiž existuje velká šance, že si vás "najdou" i po navrátu do České republiky. Oznámení o pokutě vám přitom může přijít i po několika měsících. A co je mnohem důležitější, pokutu můžete dostat i za naprostou banalitu.

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Policisté rozháněli střet fanoušků v centru Olomouce

FOTOGALERIE / Čtvrteční fotbalový zápas evropské ligy mezi Zlínem a Kodaní v Olomouci se neobešel bez problémů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení