Právě možnost on-line objednání, a to až šedesát dní předem, může lidem na úřadě ušetřit spoustu času, který by jinak strávili ve frontě. Musíte však přijít včas. Na www.olomouc.eu je podrobný návod, jak objednání provést a jak správně postupovat s obdrženým PINem.
Na pobočku ve Vejdovského 2 jsem se objednala na 8.30 hodin. Přišla jsem již 8.07 a narazila na stejný problém jako řada lidí. Automat mi totiž po zadání PINu ohlásil, že přidělený kód nezná.
Protože u přepážek bylo prázdno, šla jsem se zeptat úřednice, kde je problém. Vysvětlila mi, že jdu brzy, a proto program můj PIN nezná a nemůže jej akceptovat.
„Musíte jej zadat nejdříve patnáct minut před objednaným časem a nejpozději patnáct minut po objednaném čase,“ vysvětlila úřednice.
Poukázala na to, že v pondělí by mne nedočkavost pár minut zdržela. Musela bych skutečně počkat na 8.15, až automat můj PIN přijme.
„V pondělí bývá hodně lidí. Doporučuji úterý a čtvrtek, ty jsou klidnější,“ poradila úřednice s tím, že on-line rezervace lidé hojně využívají.
Poté, co si žena převzala mou fotografii a doklady, požádala mne o vyplnění formuláře.
„Bohužel jste podpisem přesáhla okénko určené pro podpis a může se stát, že nám to počítač nevezme,“ upozornila mne mile pracovnice na chybu.
Proto jsem musela formulář vypsat znovu. Od přepážky jsem odcházela po sedmi minutách.
U stojanu vyvolávacího zařízení již stál mladý pár a stejně jako já před pár minutami kroutil hlavou nad tím, že automat nezná jejich PIN obdržený při elektronickém objednání termínu.
„Asi jdeme pozdě. Ne, asi brzy. Nevím, co se děje,“ kroutili hlavou a objednali se jako běžný klient, který nemá rezervaci termínu.
V takovém případě ale lidé již nemají výsadu přes internet získané rezervace, ale jsou obslouženi v pořadí, v jakém přišli.
„Lidé by každopádně neměli otálet a nechávat výměnu na konec roku, jak je zvykem. Obávám se, že se pak frontám nevyhnou,“ varovala úřednice.
SOUVISEJÍCÍ:Řidičáky: letos jich v Olomouci musí vyměnit 14 tisíc