Kaufland nový systém výběru jednorázových obalů nyní testuje celkem ve třech prodejnách v Česku, dvě z nich jsou na Olomoucku, třetí v Praze. 

Vedle Kauflandu udělal v Česku tento krok ke snižování množství plastu a o opětovnému využití obalů i Lidl. Ten novinku zkouší také ve svých třech marketech - v Praze, Plzni a Brně.

Jak na to?

Jednorázové obaly se vracejí do speciálního zeleného automatu umístěného v prodejně. 

Za určitý počet odevzdaných obalů zákazníci získají kupon na slevu při nákupu.

Postup je podobný jako při odevzdávání skleněných lahví.

Poté, co zákazník vloží do otvoru obal, například plastovou láhev od Coca-Coly, vyjede mu z automatu lísteček.

Nárok na slevu podle aktuální nabídky ovšem získá, když najednou vrátí 6 a více PET lahví.

Odevzdat je možné nepoškozené a nestlačené plastové lahve o objemu 200 mililitrů až 3 litry.

Automat nebere plastové obaly od mléka, oleje ani octa.

Zkouška: tři Kauflandy a tři Lidly

Systém zpětného odběru PET lahví a plechovek v praxi si mohou lidé od 23. února vyzkoušet ve třech prodejnách Kaufland a stejném počtu obchodů Lidl napříč Českou republikou.

„Jak ukazuje praxe ze zahraničí, dobře nastavený systém zálohování chrání nejen životní prostředí před odpadky, ale efektivně zpracovává odpadovou surovinu k dalšímu užití. Tento společný projekt má za cíl dát zákazníkům možnost si systém zpětného odběru PET lahví a plechovek vyzkoušet před jeho samotným spuštěním v budoucnu v České republice,“ uvedla mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.

Pilotní projekt vychází z mezinárodní strategie REset Plastic obchodní skupiny Schwarz, jíž jsou Kaufland i Lidl součástí.

„Spuštěním pilotního projektu jsme vyslyšeli poptávku ze strany našich zákazníků a české společnosti, která už roky volá po zavedení zálohového systému na jednorázové nápojové obaly. Dle našich předpokladů společně dokážeme nashromáždit tisíce nápojových obalů měsíčně na jednu prodejnu,“ sdělil mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.