VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zpoždění vlaků: hodina je teď běžná

OLOMOUC - Půlhodinu, hodinu a někdy i delší dobu čekají cestující na vlaky, které jezdí na trati mezi Zábřehem a Olomoucí. Soupravy jsou pravidelně zpožděné kvůli stavbě železničního koridoru, která potrvá až do listopadu.

13.7.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Eva Kořínková

Nejkritičtější situace je mezi stanicemi Moravičany a Červenka, kde soupravy jezdí pomalu a jen po jedné koleji několik kilometrů. Cestující jsou proto na České dráhy naštvaní. „Mám být ve dvanáct hodin v Uherském Hradišti a vlak ještě nepřijel,“ postěžoval si Zdeněk Hruboš, který na rychlík musel čekat v Olomouci o tři čtvrtě hodiny déle.

Nejhorší přitom již pasažéři mohli mít za sebou. Modernizaci kritického úseku totiž železničáři naplánovali již na jaro letošního roku. Při opravě se však trať začala kvůli nestabilnímu podloží sesouvat a práce se tak zdržely. „Další výluky začnou v březnu příštího roku, kdy zrenovujeme nádraží v Moravičanech a Lukavici,“ řekl vedoucí drážní technické skupiny v Olomouci Jaroslav Hoffman. To už by však cestujícím takové komplikace přinést nemělo.

Technický náměstek přednosty železniční stanice Olomouc František Vaverčák vysvětlil, že vlaky včas ani jezdit nemohou – je jich totiž na trati příliš mnoho. „V grafikonu je mezi vlaky minimální časová rezerva. Když pak soupravy jezdí jen po jedné koleji, vlaky mají zpoždění,“ uvedl. Častá zpoždění by pomohla vyřešit náhradní autobusová doprava, jako tomu bylo letos na jaře mezi Mohelnicí a Červenkou. Nahradit vlaky autobusy je však podle Vaverčáka komplikované. „Rozhoduje o tom generální ředitelství v Praze, které bere v úvahu nejen organizační, ale i ekonomické faktory,“ vysvětlil. Náhradní dopravu navíc musí schválit kraj, protože si dopravu osobními vlaky objednává.

Pro cestující je však důležité, aby se včas dostali tam, kam potřebují. „Hodinové zpoždění je moc, nehledě na to, že dráhy stále zdražují jízdné a jejich zaměstnanci stávkují. Když člověk někam spěchá, dostane se tam dříve pěšky než vlakem,“ řekla Jarmila Dřímalová, jejíž vlak se opozdil o desítky minut.

Rekonstrukce však prověřuje i odolnost železničářů. „Je to nápor na výpravčí, pokladní i informátory, kteří musí uklidňovat rozčilené pasažéry,“ řekl Pavel Janů, dozorčí nákladní přepravy v železniční stanici Zábřeh. „Tak velké výluky na tratích, jako jsou teď, nepamatuji,“ dodal.

Jízda ve vlaku někdy přinese neočekávané události. Napište nám na e-mailovou adresu ivo.opletal@denik.cz svoje zážitky.

 

13.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Administrativa - Administrativa Ostatní odborní pracovníci v 65 535 Kč Úředníci zahraničních vztahů Route Development Manager Eastern Europe / Obchodník pro rozvoj vztahů s korejskými zákazníky. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 130000 kč, mzda max. 150000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Fibichova č.p. 1141/2, Olomouc., Pro tuto pozici je třeba znalost korejských obchodních zvyklostí. ŘP sk. B. Plynulá znalost anglického jazyka a korejštiny., Zaměstnanecké výhody: stravné 80 Kč/den, 3 sick days, týden dovolené navíc, cafeterie, Multisport., První kontakt je možný POUZE mailem.. Pracoviště: Panalpina czech s.r.o. - prac. olomouc, Fibichova, č.p. 1141, 779 00 Olomouc 9. Informace: Marie Šedivcová, +420 778 498 678. Výroba - Výroba Strojírenští technici technologové, 26 000 Kč Strojírenští technici technologové, normovači Technolog pro svařování. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Nádražní č.p. 212, Senice na Hané, Termín nástupu je možný také ihned nebo dle dohody, , Náplň práce:, - zpracovávání technologických postupů dle , výkresové dokumentace, - zpracovávání pracovních postupů a návodek pro , oblast svařování, - stanovování technologických podmínek a , parametrů pro výrobu, - určování norem spotřeby času, spotřeby , přídavného materiálu a ceny kooperací k , operacím, - spolupráce při stanovování výchozího , materiálu a jeho spotřebního množství, - spolupráce s oddělením konstrukce a , konstruktérem přípravků, - zpracovávání konstrukčních a technologických , změn, , Požadujeme:, - SŠ/VŠ ve strojírenském oboru, - technické znalosti z oblasti svařování, - znalost čtení technické výkresové dokumentace , (označování svarů na výkresech apod.), - praxe na obdobné pracovní pozici výhodou, - odpovědnost a systematičnost, - samostatné rozhodování, , Co Vám můžeme za Vaše výsledky nabídnout:, - odbornou práci ve stabilní společnosti, - 5 týdnů dovolené, - závodní stravování s příspěvkem od , zaměstnavatele , - penzijní připojištění, - pojištění odpovědnosti zaměstnance za škodu , způsobenou při výkonu zaměstnání. Pracoviště: Panav, a.s., Nádražní, č.p. 212, 783 45 Senice na Hané. Informace: Helena Škobrtalová, +420 585 808 625. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič vysokozdvižných vozíků 19 000 Kč Řidiči vysokozdvižných vozíků Řidič vysokozdvižného vozíku (provoz Olomouc). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Řepčínská č.p. 35/86, Olomouc., Náplň práce:, - řízení, obsluha a denní ošetřování motorových vozíků, tahačů a malých traktorů, - odstraňování drobných technických závad, - manipulace s přepravovanými náklady nebo mechanismy namontovanými na vozidlech, Co po vás požadujeme, - SOU, - praxe min. 1 rok, - znalost řízení vysokozdvižného vozíku, - spolehlivost a zodpovědnost, - dobrý zdravotní stav, Co vám můžeme nabídnout, - stabilní a perspektivní zaměstnání, - dotované stravování v areálu společnosti, - 5 týdnu dovolené, - výkonové bonusy, - výhodné využívání telefonního tarifu pro zaměstnance i jejich rodinné příslušníky, - kariérní růst, - další benefity, Mzdové rozpětí: 14.000 - 16.000 Kč, V PŘÍPADĚ ZÁJMU O TUTO PRACOVNÍ POZICI ODPOVĚZTE PROSTŘEDNICTVÍM WEBOVÉHO FORMULÁŘE NA STRÁNKÁCH: , http://prace.unex.cz/cs/volne-pozice/olomouc/ridic-vzv. Pracoviště: Unex a.s. - pracoviště olomouc, Řepčínská, č.p. 35, 779 00 Olomouc 9. Informace: Monika Konečná, . Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 26 020 Kč Učitelé na 1. stupni základních škol (kromě v přípravných třídách základních škol) Učitel/ka I. st. ZŠ, AJ. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26020 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Pracoviště: Makarenkova č.p. 23/2, Bystrovany - Olomouc. Doba určitá., Nutné studium pro učitele I. stupně ZŠ, anglický jazyk., Kontakt je možný POUZE e-mailem.. Pracoviště: Základní škola a mateřská škola bystrovany, okres olomouc, příspěvková organizace, Makarenkova, č.p. 23, 779 00 Olomouc 9. Informace: Radmila Klásková, .

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Trenér Sigmy Václav Jílek

Sigma míří za pohárem. Ve čtvrtfinále vyzve Zlín

Dagmar Pecková, Hradišťan a Spirituál kvintet naplánovali společný koncert

Dagmar Pecková, Hradišťan a Spirituál kvintet naplánovali společný koncert

Zákeřná nemoc, kterou málokdo přežije. Připomene ji nasvícená radnice i klinika

Rakovina slinivky patří mezi nejzákeřnější onemocnění s největším podílem úmrtí na celkovém počtu nemocných.

Na přejezdu v Olomouci testují hlídače aut. Než tam bude nadjezd

Frekventovaný přejezd v Olomouci-Holici sleduje speciální laserový detektor. Správa železní dopravní cesty (SŽDC) instalovala technologii zvyšující bezpečnost na přejezdech na několik problematických míst v Česku.

Nehoda kamionů a dodávky zablokovala dálnici u Prostějova

/FOTO Z MÍSTA/ Od středečních brzkých ranních hodin zasahovaly tři desítky hasičů u dopravní nehody s požárem, která nedaleko exitu Prostějov-Střed uzavřela dálnici D46. Dálnice od Olomouce do Prostějova byla plně zprůjezdněna až před půl jedenáctou dopoledne. O události dostali hasiči první informace ve 23.55.

Onemocníte rakovinou? Deník zmapoval "nejzamořenější" okresy Česka

/PROKLIKEJTE SI PODROBNOU MAPU/ Každý třetí Čech dostane rakovinu a každý čtvrtý na ni zemře. Nezvykle „smrtící“ oblastí v zemi je Plzeňsko. Lékaři tápou, proč tomu tak je.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT