Stavba, která díky astronomickým nákladům nemá v posledních letech ve zdejším regionu obdoby. Tak by se dala označit plánovaná elektrifikace železniční tratě mezi Šumperkem a Zábřehem.

„Nyní nás čeká schvalování projektu, vyřizování stavebního povolení a výběrové řízení na zhotovitele stavby. Pokud nebudou komplikace, práce začnou na šumperském nádraží 1. června,“ sdělil Ivan Bargl ze Správy železniční a dopravní cesty Olomouc.

Podle něj se také výrazně změní zastávky i nádraží. „Přibudou například zastřešená nástupiště,“ dodal Ivan Bargl

Pro cestující to bude od poloviny roku znamenat, že se z Šumperka do Bludova a naopak budou přepravovat autobusy.

V druhé etapě se počítá s pracemi na úseku mezi Bludovem a Zábřeh, kde na přechodnou dobu rovněž budou jezdit pouze autobusy. Nová trať by měla být dokončena v roce 2009.

„Počítáme se změnami v grafikonu pro rok 2009/2010, kdy by měly začít jezdit přímé vlaky na trase Přerov – Olomouc – Zábřeh – Šumperk. Cestování se tak zrychlí,“ dodal Joklík. Pohodlí cestujících bude ovšem záviset na tom, jaké soupravy České dráhy pro nové spoje vyčlení.

Elektrifikace celé tratě vyjde na 1,4 miliardy korun, větší část nákladů uhradí Evropská Unie.

Plánovaná elektrifikace ale již také přinesla první protestní petici. Obyvatelé zábřežské ulice U dráhy jsou nespokojeni s tím, že podél trati, na niž se dívají z oken, má vyrůst masivní protihluková stěna. Petice již dorazila na zábřežskou radnici i vedení Českých drah.