Zřícený most u Studénky, který způsobil tragickou nehodu, při níž zahynulo sedm lidí a přes šedesát se jich zranilo, opravovala firma ODS – Dopravní stavby Ostrava. Podle slov jejího ředitele Tomáše Vítka však na stavbě pracovala subdodavatelská firma Bögl a Krýsl.

Internetový server tn.cz přinesl v minulých dnech informaci, že společnost, která opravovala most ve Studénce, měla v loňském roce problémy s lávkou na Olomoucku.

Komplikace s lávkou přes rychlostní silnici R35 v Olomouci-Neředíně začaly 8. srpna 2007, tedy přesně rok před železničním neštěstím ve Studénce.

Podle slov svědků začaly tenkrát na ještě nedokončenou silnici padat kusy mostu a lávka se začala pomalu hroutit. Stalo se tak ještě před tím, než stihli stavitelé provést zátěžové zkoušky.

Závada byla podle odborníků způsobena výraznou anomálií v podloží, kterou se nepodařilo zastihnout v inženýrsko geologickém průzkumu. Firma během několika měsíců lávku opravila, takže mohla být v květnu 2008 konečně otevřena.

Jméno stejné firmy figuruje i v případu železniční tragédie z minulých dní. Společnost Bögl a Krýsl, k.s. měla na stavbě jako subdodavatel zajišťovat část prací. Jestli je na vině zmíněná firma, ukáže až vyšetřování.

„Dosud neznáme přesné příčiny neštěstí a nechceme se připojit ke spekulacím o důvodech zřícení mostu, které se objevily v médiích. Můžeme zatím jen potvrdit, že naše společnost prováděla přípravné práce, nezbytné pro zásun mostu, který měl proběhnout ve večerních hodinách v den neštěstí,“ uvedl ve svém prohlášení generální ředitel společnosti Josef Krýsl.

Přečtěte si:
Stav zraněných po nehodě je lepší, někteří opouštějí nemocnice
Mladík zraněný ve Studénce je stabilizovaný
Neštěstí u Studénky: ve hře jsou miliony a roky za mřížemi

Jana Urbaníková