VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Test olomouckých taxíků: vypnutý taxametr, černý pasažér a svatý místo ceníku

Dopadly hůř, než jsme čekali. Redakce Deníku v terénu otestovala deset olomouckých taxislužeb.

20.11.2017
SDÍLEJ:

Test olomouckých taxíků. Ilustrační foto.Foto: archiv Deníku

Ukázalo se, že rozdíly nejsou jen v cenách a technickém stavu auta, ale i v přístupu řidičů – a to nejen k zákazníkovi, ale i k zákonům.

Jeden z nich před jízdou úmyslně nezapnul taxametr.

„Já jsem to nezapínal. Kvůli tomu, že bychom někde čekali, je to ještě docela zacpané,“ snažil se nás řidič Alfa taxi přesvědčit o svém dobrém skutku, když jsme trvali na stvrzence.

Jednatel Alfa taxi Karel Ťulpa se brání tím, že řidiče neuhlídá. „Dělat to nesmí, ale nemůžu na ně pořád dohlížet,“ řekl.

Ani většina ostatních taxislužeb si v testu nevedla lépe. Vždycky ale záleží na individuálním přístupu řidiče, výsledky testu tak bereme pouze jako základní vhled do situace olomouckých taxikářů.

I když taxislužby za své řidiče, kvalitu jízdy nebo třeba technický stav vozidla do velké míry zodpovídají, pro to, abychom mohli všechny olomoucké taxislužby soudit, je potřeba mnohem více dat.

Věříme, že pro základní představu a hlavně srovnání náš test ale stačí. Všechny výsledky najdete přehledně v galerii u článku.

Test:17. a 18.10.2017, 12.02 – 14.26 hodin
Trasa: Billa u zimního stadionu, Hynaisova 11 – Pošta Olomouc 12, Janského 8
Nejrychlejší trasa podle mapy.cz – 4,4 km
Nejkratší trasa podle mapy.cz – 3,3 km

Cena nemusí odpovídat kvalitě

Že kvalita odpovídá ceně? O tom nás test, respektive taxikáři, nepřesvědčili.

V čistém a bezpečném autě s milým řidičem můžete jet v Olomouci jak za 80 korun, tak za 150.

A stejně tak se můžete projet v autě, které za sebou nechává oblaka černého dýmu a řidič komunikuje víc ukrajinsky než česky.

Nicméně platí, že Atlant taxi, který vyšel nejdráž, na nás v testu udělal nejlepší dojem.

Nutno říct, že naopak nejlevnější jízda s Taxi plus nebyla ta nejhorší.

Na úplném konci se v našem testu umístil Original taxi. Desáté místo si taxislužba zasloužila za to, že (a z jakého důvodu) nás jako jediná odmítla svézt.

„Máme plno, rozvážíme po městě obědy,“ znělo na druhém konci telefonu.

Nejšpinavější taxík

Každá olomoucká taxislužba má „něco do sebe“ a je v něčem „nej“.

Že jsme našli nejšpinavější taxík, nás napadlo už v polovině testování.

Kromě nás s řidičem City taxi cestoval (za 112 korun, třetí nejvyšší cena mimochodem) také obal od svačiny, kapesníků a podezřelý ručník pod ruční brzdou.

Nejupovídanější a zároveň nejpodivnější řidič přijel s Eco taxi. V autě se držel zápach energy drinku, který popíjel. Na důkaz tvrzení, že už dva dny neměl cigaretu, si potáhnul z té elektronické.

Největším překvapení bylo Student taxi. Řidič nás posadil dozadu, protože vezl „šéfíká“, jak jsme byli poučeni. „Potřebuji rychle na Janského, to byste tady čekala ještě dlouho,“ vysvětloval nezvaný host.

Porušování zákona ze strany Alfa taxi jsme zmínili už na začátku.

Řidič, kterého jsme zaskočili tím, že chceme stvrzenku, nakonec celou věc vyřešil po svém. Nejprve chtěl čekat na parkovišti, až stovka, kterou jsme mu zaplatili, na taxametru „naskáče“.

U čtyřiatřiceti korun to vzdal a na taxametru zadal jednorázový příplatek 100 korun. „Aspoň vám v práci proplatí víc,“ řekl.

Kromě toho jsme v autě nenašli ceník, za to nápis „minimální jízdné 60 Kč“ byl vidět moc dobře.

Jízda s veterány

Nejméně profesionálně na nás působila řidička, ale vlastně celá jízda Euroltaxi. Jejich auto také vyhrává cenu „veterán testu“.

Místo ceníku na nás koukal svatý obrázek, řadící páka byla ozdobená náramkem z dalších náboženských malůvek a křížů.

Paní s cizím přízvukem nás nevysadila až v cíli, proto jsme to „měli za kilíčko“, a ne za 102, jak tvrdil taxametr.

Poslední dvě „nej“ putují k Taxi plus a Team taxi. Taxík první jmenované služby neskutečně páchnul.

Auto, nebo spíš veterán, navíc v každé zatáčce vydával řadu pro auto nezvyklých zvuků, včetně vrzání a skřípání.

Špatným technickým stavem vozidla se předvedlo i Team taxi. Za to si své „nej“ ale neodnáší.

Na taxík jsme u Team taxi čekali celých dvacet minut, což z něj dělá hlemýždě testu.

Dispečink, na který jsme se dovolali až napodruhé, deklaroval 15 minut. Jedenáct minut po našem telefonátu přišla na telefon zpráva, že do pěti minut dorazí řidič Václav.

O tři minuty později přišla zpráva od Františka, který měl také dorazit za (dalších) pět minut. Dorazil za šest. 

Nejrychleji přistavené vozidlo: 2 minuty, Atlant taxi
Nejpomaleji přistavené vozidlo: 20 minut, Team taxi
Nejkratší trasa: 3 km, Student taxi
Nejdelší trasa: 3,8 km, Eco Taxi
Nejkratší doba jízdy: 7 minut, City taxi
Nejdelší doba jízdy: 10 minut, Atlant taxi, Eco taxi
Nejdražší: 153 Kč, Atlant taxi
Nejlevnější: 77 Taxi plus

Podrobné výsledky testu najdete v galerii

Poznámka redakce: V tištěném vydání článku byly chybně uvedeny ceny u City taxi. Zde na webu jsou uvedeny správně.

Autor: Eva Minárová

20.11.2017
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hasiči vyjíždí kvůli silnému větru. Řeší popadané stromy i uvolněné plechy
4

Silný vítr na Olomoucku shazoval stromy a zvedal plechy

Tragická nehoda mercedesu ve Wolkerově ulici v Olomouci
2 9

Tragický náraz hokejistova mercedesu šetří kriminálka

Pohyb v Sigmě: rušno mezi obránci, otazník u Yunise i zkouška dorostenců

Pátkem začala fotbalistům Sigmy dovolená, do přípravy nastoupí na začátku ledna.

Pojištění pracovní neschopnosti může vytrhnout trn z paty

Dlouhodobá léčba nemoci nebo úrazu zamává nejen s psychikou člověka, ale také s jeho peněženkou. Pokud nemáte našetřenou solidní rezervu, zamyslete se nad připojištěním pracovní neschopnosti. Může vám přijít vhod. Co byste o připojištění měli vědět prozrazuje David Kučera, finanční poradce Partners.

Řidič se po dálnici řítil v protisměru. Skončil na psychiatrii

Velmi nebezpečnou situaci zažili řidiči na dálnici z Mohelnice do Olomouce.

Pitbul kousnul návštěvnici baru do obličeje

Do fakultní nemocnice odvezla záchranka mladou ženu, kterou v jednom z přerovských barů pokousal pitbulteriér její známé.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT