Rekonstrukce Pavlovické a Chválkovické začne v pondělí 23. září, pracovat se bude v úseku od křižovatky u restaurace Na pile po odbočení na Svatý Kopeček.

První týden budou povrch silnice dělníci frézovat za plného provozu, v druhé části pak na řidiče při cestě do města čekají objízdné trasy.

Veškeré stavební práce mají být u konce nejpozději v neděli 6. října.

Délka opravovaného úseku je 1,1 kilometru a stavební náklady dosáhnou výše 8,3 milionu korun.

Stavební práce začnou v pondělí nejprve s částečnými omezeními v dopravě.

„Stavební dělníci budou za plného provozu frézovat stávající povrch silnice, vozovka tak bude zúžena vždy jen v místech stavebních prací. Následně začne stavební firma provádět sanační práce na kanalizačních vpustích," uvedla mluvčí olomouckého magistrátu Radka Štědrá.

Dlouhá objížďka jen pro náklaďáky

Zásadnějším způsobem se opravy na frekventované silnici I/46 projeví od posledního zářijového dne, kdy dojde k částečné uzavírce a řidiči budou muset jezdit objízdnými trasami.

„Od pondělí 30. září bude totiž provoz na silnici veden pouze jedním směrem, a to ven z města. Doprava z Olomouce na Šternberk a Svatý Kopeček tak bude vedena střídavě po obou stranách silnice," pokračovala mluvčí.

Ve směru do centra bude provoz pro MHD a vozidla do 3,5 tun veden z ulice Chválkovická do ulice Na Zákopě, dále vozidla projedou až na Severní spoj a po něm po ulici Roháče z Dubé zpět na ulici Pavlovickou, křižovatku u Lidlu.

Náklaďáky nad 3,5 tuny jedoucí od Šternberku pak bude dopravní značení směřovat na objízdnou trasou z I/46 přes Tovéř, Samotišky, Droždín a Bystrovany na kruhový objezd na Lipenské ulici a odtud směrem do města.

Výtluky, vyjeté koleje, hluk

Investor Ředitelství silnic a dálnic se do oprav pouští kvůli špatnému stavu povrchu vozovky.

„Jde o četné výtluky, vyjeté koleje, mozaikové trhliny. K výraznému zhoršení došlo v průběhu poslední zimy. Proto jsme se rozhodli pro celkovou rekonstrukci povrchu vozovky. Po konci zimy jsme stanovili vhodnou technologii opravy a zahájili veřejnou soutěž. Bohužel dodržením všech zákonných a procesních lhůt jsme se časově dostali až na přelom září a října," vysvětlil Martin Smolka, ředitel Správy Olomouc Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Místní obyvatelé si také stěžovali na hluk, který nerovnosti vozovky způsobují. Rekonstrukce by měla tyto problémy odstranit.

„Jsou tam vyjeté koleje, a když člověk jede na kole, je to znát. Kdyby silnice byla rovnější uvítal bych to," konstatoval Bohumil Sanetrník.

Libuše Musilová jezdí po Chválkovické ulici pravidelně a i ona říká, že silnice opravu potřebuje.

„Ani u zastávky to není rovné a není to přitom vidět. Spadla jsem přímo před autobusem. Opravit je to potřeba, provoz je tady hrozně silný," řekla Libuše Musilová z Huzové.

Někteří lidé se naopak nad opravami podivují.

„Řekl bych, že to je celkem dobrá silnice. Autem tudy jezdím denně a žádné výtluky nevidím. Spíš bych uvítal třeba nějaké rozšíření, je to tu věčně zaplněné," konstatoval Josef Novák z Týnečku.

Další opravy: nejdřív Tovární, pak Velkomoravská

Do konce letošního roku to ale nebude poslední dopravní komplikace, která krajské město a řidiče čeká.

Na opravu povrchu na ulici Chvalkovická a Pavlovická naváže ještě letos rekonstrukce povrchu na ulici Tovární, včetně křižovatky u Hodolanského divadla.

„Na příští rok plánujeme opravu dlouhého úseku na ulici Velkomoravská, peníze máme přislíbené. Rekonstrukce se dva roky odkládala, kvůli výstavbě nové tramvajové trati. Tím budou za posledních pět let všechny silnice I. třídy ve městě opravené," doplnil Pavel Študent, vedoucí olomouckého závodu Ředitelství silnic a dálnic.