Vzhledem k tomu, že v Olomouckém kraji jsou zatím jen dvě takto vybavené přenosné pokladny, které si střídají průvodčí na tratích, setkává se denně s touto možností poměrně málo pasažérů.

„Jsme v testovacím režimu, proto využíváme jen dvě zařízení. O rozšíření budeme uvažovat na jaře po vyhodnocení výsledků. Zatím jsme u cestujících velký zájem nezaznamenali. Většina jich vstupuje do vlaku se zakoupenou jízdenkou," okomentovala zájem mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Těm, kteří si chtějí pořídit jízdní doklad ve vlaku, nabídne personál možnost použít platební terminál, který umí přijmout kartu s čipem i bezkontaktní platební kartu.

„Možnost platit kartou cestující většinou vítají. Denně jde však pouze o nákupy v řádech jednotek," doplnila Kateřina Šubová.

Termínály jedou i bez signálu

Pasažéři, kteří se rozhodnou platit jízdné kartou, nemusejí mít obavu, že ve vlaku nebude signál.

„Výhodou terminálů je možnost pracovat také v režimu off-line, kdy je umožněna transakce kartou bez potřeby komunikace s bankou až do částky devět set devadesáti korun. Vzhledem k tomu, že průměrná cena jízdenky hrazená ve vlaku se pohybuje okolo 120 korun, umožní terminály odbavení většiny zákazníků i v místech, kde není dostatečné pokrytí mobilním signálem," doplnila Kateřina Šubová.

Mimo jiné se při testování České dráhy zaměřují také na rychlost odbavení i kvalitu a rychlost komunikace mezi zařízením ve vlaku a pevnými zařízeními.