České dráhy také zpřístupnili expozici olomouckého ČD Muzea. V takzvané deponii historických kolejových vozidel byly k vidění jedinečné exponáty železniční historie z ČD Muzea v Lužné u Rakovníka. Například i nákladní lokomotivy Sergej nebo Kremák.

V sobotu vyjely nostalgické vlaky ze Šumperka, během dne pak vyrazily zvláštní vlaky na trasu mezi olomouckým hlavním nádražím a zastávkou v městské části Řepčín a do Prostějova.

„Ze Šumperka České dráhy vypravily motorový vůz Hurvínek, který brzy oslaví 70. výročí od doby, kdy poprvé vyjely tyto vozy na trať, a zároveň pojede i Věžák, který se jmenuje podle stanoviště strojvedoucího. To je umístěno uprostřed vozu a je posazeno na střechu,“ uvedla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.

Doplnila, že do Prostějova jela v čele vlaku motorová lokomotiva Sergej.

„Takto byly označované ukrajinské lokomotivy vyráběné v 60. a 70. letech. Tyto stroje byly typické hlukem, který první kusy vydávaly, než na ně byly namontovány tlumiče československé výroby,“ přidala zajímavost.

Mezi stanicemi Olomouc hl. n. a Olomouc-Řepčín pak vyrazily na oslavu otevření točny v Olomouci parní lokomotiva Kocúr, v současnosti nejstarší provozuschopná parní lokomotiva, kterou mají České dráhy v majetku.

Dlouhou dobu sloužila jako lokomotivní pomník vedle staniční budovy ve Valašském Meziříčí. Díky Nadaci Okřídlené kolo se 118 let starý skvost po 40 letech opět rozjel.