Krajský úřad navíc také sledoval návštěvnost více než osmdesáti turistických cílů a atraktivit v regionu.

V roce 2015 sem zavítalo rekordních 2 464 349 lidí.

Destítka nejnavštěvovanějších cílů v Olomouckém kraji v roce 2015. Srovnání s předchozím rokem

nejnavštěvovanější cíle v Olomoucké kraji v roce 2015

Nejvíc lidí míří na Floru a do ZOO

„Návštěvníci nejvíce chodili na výstavy na výstaviště Flora, do olomoucké ZOO nebo do aquaparku. Zajímal je také hrad Bouzov, Vlastivědné muzeum v Olomouci, hrad Helfštýn nebo Arcidiecézní muzeum. Desítku nejnavštěvova­nějších turistických cílů pak doplňuje olomoucké Muzeum moderního umění, hrad Šternberk a Ruční papírna a Muzeum papíru ve Velkých Losinách," sdělila náměstkyně Kubátová, náměstkyně hejtmana Olomouckého kraje, která má cestovní ruch ve své působnosti.

Ředitele Výstaviště Flora Olomouc Jiřího Uhlíře vyšší počty návštěvníků těší.

„Velký vliv na to měla rekonstrukce Pavilonu A a investice do infrastruktury, která se dělala v minulých letech. Ruku v ruce jde i to, jaké akce se na výstavišti uskutečnily a že přibylo několik nových, třeba Garden Food Festival ale i řada dalších," reagoval ředitel Výstaviště Flora a doplnil, že i tradiční zelené výstavy mají velice dobrou návštěvnost.

„Jsme na podobných číslech jako v roce 2009, kdy jsme dosahovali nejvyššího počtu návštěvníků v novodobé historii. Podařilo se nám na to navázat," pokračoval Jiří Uhlíř.

Příbývá i turistů ze zahraničí

Podle statistiků také do regionu mířilo mnohem více tuzemských návštěvníků, ovšem přibylo i těch zahraničních. Například z Německa nebo Slovenska.

„Celkem v Olomouckém kraji strávili 1 779 102 nocí. Pozitivním trendem je pokračující nárůst průměrného počtu přenocování u lázeňských pobytů. S číslem 10,42 noci Olomoucký kraj obsadil druhou příčku hned za krajem Karlovarským. Velmi významnou destinací v porovnání s ostatními se region stal také z hlediska kongresové turistiky," doplnila mluvčí krajského úřadu Kamila Navrátilová.

Výsledky tohoto šetření budou využity při zpracování projektů, například značení turistických cílů, ale i pro výběr vhodných atraktivit k prezentaci Olomouckého kraje.

V rámci podpory cestovního ruchu Olomoucký kraj už dvanáctým rokem spolufinancuje spolu s městem Olomouc slevovou kartu Olomouc region Card, osmým rokem chystá projekt Seniorské cestování, sedmým rokem podporuje činnost turistických informačních center v regionu a šestým rokem přispívá na významné nadregionální akce v cestovním ruchu.

Vše zastřešuje Turistický informační portál Olomouckého kraje.