Novinář Tristan Rutherford z prestižního britského deníku The Times na dvou stranách popisuje svůj zážitek z návštěvy lázní v Karlově Studánce.

„V tomto habsburském sanatoriu v zasněžených českých kopcích omládnete o pět let v pouhých sedmi dnech," konstatuje britský žurnalista, který se zabývá cestováním.

V článku, který vyšel v polovině února, si Tristan Rutherford pochvaluje příznivé ceny v českých lázních.

„Zatímco v Londýně za jídlo, vybavení a tři procedury bez problémů zaplatíte 275 liber, v Karlově Studánce jen šestačtyřicet. A to zahrnuje i byt a stravu," píše Tristan Rutherford.

V textu popisuje procedury, které absolvoval, živě vykresluje zejména zážitek ze skotských střiků. Všímá si i místní kuchyně.

Detox jen dýcháním vzduchu 

Pěší túry na nejčistším vzduchu v České republice považuje za detox sám o sobě.

„Tristan Rutherford u nás strávil pět dnů jako rekreant v naprosto běžném režimu," řekl obchodní náměstek Horských lázní Karlova Studánka Jan Bednář.

Dodává, že text je pro ně obrovskou propagací.

Cizinců v kraji přibývá

S tím souhlasí i ředitelka Sdružení cestovního ruchu Jeseníky Andrea Závěšická.

„Pro Jeseníky je takový článek skvělou reklamou, která dokáže nalákat spoustu turistů. Zájem žurnalistů z prestižních zahraničních médií je důkazem rostoucího povědomí o výjimečnosti a atraktivitě našich hor," sdělila Andrea Závěšická.

Nárůst počtu návštěvníků regionu z ciziny dokládají i statistiky. V uplynulém roce do Olomouckého kraje zavítalo o pět procent turistů ze zahraničí více než v roce 2012.

Jeseníky se na stránky prestižních novin nedostaly poprvé.

Již loni list New York Times nejvyšší moravské pohoří zařadil mezi šestačtyřicet lokalit, které stojí za to v roce 2013 navštívit.