Prostoru hranického náměstí dominovalo šest zelenobílých elektrobusů seřazených vedle sebe. Zájemci z řad široké veřejnosti mohli do vozů vstoupit a podívat se, jak vypadá interiér a jestli jsou sedačky pohodlné.

Za zmínku stojí i nový platební terminál u řidiče, který nyní nabídne i možnost platby platební kartou, což usnadní a hlavně urychlí placení. K výbavě přibylo i WiFi připojení.

Ilustrační foto
Ranní mlhy zaskočily řidiče. Ti neví, jak používat mlhovky

„Řekl bych, že je to technologický zlom a byla to jedna z věcí, které jsme potřebovali udělat. Novými elektrobusy zabezpečíme dopravu v Hranicích stoprocentně,“ vyjádřil se starosta města Jiří Kudláček.

Rondel u Globusu v Olomouci. Ilustrační foto
Rondel u Globusu dostane "bypass". Pro novou spojku do Řepčína
Olomoucká tramvaj. Ilustrační foto
Nové tramvaje hned tak nebudou. DPMO zase chyboval

Třikrát dražší než nafta

Město Hranice je prvním městem v České republice a dokonce i v Evropě, které má plně elektrifikovanou dopravu. Je to dáno hlavně velikostí města, protože investice není tak obrovská jako u větších systémů městské hromadné dopravy. Elektrobus několikanásobně převyšuje cenou klasický naftový.

„Je to dobrý krok, ale je tady problém, že je elektrobus dvakrát dražší než plynový a třikrát dražší než naftový autobus. To znamená, že i když jezdí úsporně, tak pokud nejsou dotační tituly, což v tomto případě byly, tak to není úplně racionální řešení,“ vysvětlil Tomáš Vavřík, generální ředitel provozovatelské firmy.

I tak má ale provozovatel hranické městské dopravy plány rozšířit elektrifikovanou dopravu i do Havířova, Karviné a Frýdku – Místku.

Terminál pro bezhotovostní platbu v ostravské MHD
V olomoucké MHD půjde platit kartou
Elektrobus při ostrých testech v ulicích Olomouce
Olomouc zkouší elektrobus, chce jimi nahradit staré autobusy