Výtěžek akce, který je nakonec přes dvacet tisíc korun putuje, na účet Charity Olomouc a je na podporu lidí bez domova. Kromě známých osobností, které polévku nalévaly do speciálních misek, se benefice účastnili i zástupci olomouckých médií.

Den lidí bez domova se ve městě konal podruhé, připraveno bylo okolo pěti set porcí. „Den lidí bez domova chceme dělat vždy ve stejné datum, tedy 10. října. V těchto dnech už bývá zima a chceme, aby si lidé uvědomili, že v Olomouci je spousta lidí bez střechy nad hlavou. Akce se koná na jejich podporu," uvedla Věra Novotná, předsedkyně pořádajícího Dobrého místa pro život.

Pro kulajdu si přišla i Gabriela Koudelová s přítelem. „Byla výborná, skvěle dochucená. Koupili jsme si ji proto, že jsme chtěli alespoň trochu přispět a taky jsme donesli luštěniny. Plánujeme pomáhat i do budoucna, myslím si, že taková akce je moc dobrý nápad," řekla mladá dívka.

Polévky se prodávaly za padesát korun, známé osobnosti i mediální zástupci je nalévaly do speciálních keramických misek, které stejně jako loni, celý rok vyráběli nevidomí a slabozrací klienti olomoucké organizace Tyflocentra.

Misky pak lidem zůstávaly. „Výtěžek z celé akce je 20400 korun a jde na Charitu Olomouc, na jejich potravinovou banku," pokračovala ještě Věra Novotná.

Jedním z těch, kdo polévku naléval byli i zástupci Olomouckého deníku. Kromě editora Tomáše Krejčiříka si zástěru oblékl i šéfredaktor Martin Dostál.

„U akce jsme od jejího počátku, jsme přesvědčení, že má smysl. Začíná zima, tedy období, které je pro bezdomovce nejhorší, a my jsme rádi, že můžeme alespoň takto málo pomoci," doplnil Martin Dostál.