Pak se ale dělníci opět vrátí a začnou s rekonstrukcí druhé půlky mostu přes řeku Moravu ve směru na Litovel.

Opravy první půlky mostu, které značně komplikovaly dopravu v Olomouci, měly původně trvat až do konce listopadu.

Díky příznivému počasí ale skončily o dva týdny dřive.

„Silnici jsme otevřeli už ve středu vpodvečer. Práce se stihly v předstihu, proto nebyl důvod, abychom tuto vytíženou dopravní tepnu déle blokovali," vysvětlil Pavel Študent z olomouckého Ředitelství silnic a dálnic, které obnovilo spodní část mostu i horní vrstvy včetně izolace.

Kvůli rekonstrukci, která se sešla například s opravami v Divišově a Hodolanské ulici, se ve Velkomoravské tvořily každý den dlouhé kolony.

Cesta z Holice do centra zabrala odpoledne 40 minut, někdy i déle. „Teď se i ráno jede plynuleji," pochvaluje si Jan Reichl z Olomouce.

Řidičům se ale uleví jen na tři měsíce. V pondělí 27. února se silnice uzavře v opačném směru a doprava bude svedena do opravené poloviny mostu.

„Záleží na tom, zda budou k opravám vhodné klimatické podmínky," podotkl Pavel Študent s tím, že druhá etapa rekonstrukce mostu by měla trvat do 30. června příštího roku.

Tichý asfalt

Uzavírky a komplikace spojené s opravami ve Velkomoravské ulici zažívají řidiči v Olomouci již několik let.

Vloni se silnice uzavřela v obou směrech od křižovatky se Schweitzerovou ulicí až po estakádu u Baumaxu. Opravoval se zničený povrch vozovky.

„Tvořily se v něm trhliny, výtluky a také vyjeté koleje, které ohrožovaly bezpečnost provozu," nechal se slyšet šéf olomouckého Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

V úseku poblíž obytných domů byl položen takzvaný tichý asfalt. Ten snižuje hluk projíždějících aut ve srovnání s běžným provozem o zhruba šest a půl decibelu.