Za průtahy rekonstrukce tramvajové trati může nevyhovující napojení kolejí u zastávky u okresního soudu.

„Při napojování nového úseku na starou trať jsme při odkrytí panelové zádlažby zjistili, že kolejnice i upevňovací kolejivo jsou v tak špatném stavu, že na ně nový úsek nejde napojit. Pokud bychom je chtěli zvednout a posunout do správné polohy, tak by se to celé utrhlo," popsal problém Pavel Zatloukal, provozní náměstek Dopravního podniku města Olomouce.

Zhotovitelská firma teď musí vyměnit i tento úsek.

Rekonstrukce si kvůli tomu vyžádá ještě další dny navíc.

Nově se řidiči také musejí vyhýbat uzavřenému úseku v křižovatce s Havlíčkovou ulicí, kudy vede jedna z objízdných tras.

„V křižovatce se nyní dělají opravy na výhybkách, ale i tento úsek bude hotový do neděle 13. září," slíbil provozní náměstek Pavel Zatloukal.

Se zprovozněním tramvajové trati však uzavírky z třídy Svobody nezmizí.

Kvůli výškovým rozdílům mezi kolejemi a původní vozovkou bude třeba silnici dodláždit.

„Nejprve musejí být řádně uloženy koleje a pak začne dodlažba, která se musí napojit na úroveň vozovky. Ta si vyžádá několik dílčích uzavírek, na které upozorní dopravní značení. S omezeními však již bude možné třídou Svobody projet," řekla vedoucí odboru dopravy olomouckého magistrátu Petra Pospíšilová.