Celkem se do něj zapojily téměř dvě desítky základních škol z celého Olomouckého kraje.

„Většina jsou takzvané fakultní školy, tedy ty, se kterými pedagogická fakulta dlouhodobě spolupracuje,“ vysvětlil vedoucí projektu Milan Kmenta.

Odborníci z pedagogické fakulty by učitele měli vzdělávat. Kromě toho školy dostanou i potřebné vybavení.

„V rámci projektu jim totiž dáme multimediální zařízení, především interaktivní tabuli, počítač a ozvučení. Vše koupíme a převedeme do jejich majetku. Vybavení představuje celkem vysoké náklady, na školy budeme dodávat zařízení zhruba za tři sta tisíc korun, což jsou peníze, které by jinak musely uvolnit ze svého provozu. Je to částka velmi vysoká,“ podotkl Kmenta.

Na všech institucích pak po proškolení začnou interaktivní výukové hodiny. Učitelé navíc dostanou certifikaci, která je bude opravňovat k tomu, že mohou proškolovat svoje kolegy.

Kouzla ve výuce

Do projektu se zapojila i olomoucká Základní škola Demlova.

„Jsme rádi, že se projekt podařil, protože získáme nejen moderní interaktivní didaktické pomůcky, ale zejména budou proškoleni dva pedagogové. Ti získají certifikáty a budou dále zdokonalovat i svoje kolegy,“ řekla ředitelka Anna Dobrovolná.

Škola zatím moderní tabuli, která by sloužila výuce, nemá.

„Budeme se snažit souběžně koupit i další, tak, aby je v konečném efektu většina učitelů uměla bez problému ovládat. Pro žáky to má samozřejmě další přínos, protože kromě počítačů, dataprojektorů a DVD uvidí další moderní pomůcky, se kterými se dají dělat ve výuce kouzla,“ uvedla ředitelka.

Náměšť: Chceme konkurovat městkým školám

Dalším zájemcem o zajímavější formu výuky je i Základní škola v Náměšti na Hané.

„Zapojili jsme se hlavně z toho důvodu, že jako vesnická instituce chceme konkurovat městským školám. Teď se nám podařilo vybavit novou učebnu, kde jednu interaktivní tabuli máme. Je to bezvadné, děti jsou nadšené, výuka je pro ně zajímavější. A je to i obrovské usnadnění práce pro učitele,“ informoval ředitel školy Ladislav Havelka.

Tabuli lektoři využívají ve výuce fyziky, přírodopisu, v jazycích a v rodinné výchově. Další by chtěli uplatnit v českém a anglickém jazyce.

Na olomouckých základních školách multimediální výbava do takzvaných interaktivních hodin, které jsou oproti těm klasickým zábavnější i názornější, není vůbec častá.

„To, že se školy do projektu Univerzity Palackého zapojily, svědčí o tom, že takové pomůcky spíše nemají, pedagogové předpokládají, že jim projekt pomůže a zpestří výuku,“ doplnila vedoucí odboru školství olomouckého magistrátu Hana Fantová.

Délka projektu je jedenatřicet měsíců a dotkne se asi dvou tisíc žáků z kraje. „Nepřímo se to však může dotknout jakéhokoli žáka v České republice, protože vytvořené výukové hodiny dáme do databáze na webové stránky, kde si je bude moct každý stáhnout,“ dodal Kmenta.