České dráhy v těchto dnech doplnily čtveřici nových elektrických jednotek, které jezdí v regionu od prosince loňského roku.

„Na nově elektrifikované trati z Olomouce do Šumperka tak díky dodávce těchto dvou vlaků přepravují cestující už jen výhradně moderní dvouvozové jednotky RegioPanter,“ sdělila mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

Vedle tratě č. 290 Olomouc – Šumperk jezdí další nově dodaná jednotka také na trati Olomouc – Prostějov – Nezamyslice.

Na nově elektrifikované trati z Olomouce přes Uničov do Šumperka začaly jezdit nové soupravy RegioPanter. 20. 12. 2022
Tyto nové vlaky už jezdí z Olomouce na Uničov. Do léta přijde velké vylepšení

Elektrické vlaky jsou bezbariérové, nabízí pohodlné sedačky s dostatkem místa na nohy, je možné v nich nabíjet drobnou elektroniku nebo se připojit k Wi-Fi.

Dodávky 27 třívozových jednotek RegioPanter s kapacitou téměř 240 sedících cestujících budou podle mluvčí zahájeny od poloviny roku.

„Olomoucký kraj tak získá nejmodernější regionální železniční dopravu v republice,“ sdělila.

Vizualizace montáže souprav 20 Ev v šumperském závodě Pars
Do Parsu se vrací výroba nových vlaků. Jezdit budou v Olomouckém kraji

I díky provozu pod dohledem moderního evropského zabezpečovače ETCS budou moci vlaky po regionální trati z Olomouce do Šumperka jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu.

Nové elektrické jednotky RegioPanter postupně nahradí dosluhující jednotky řady 460 a klasické soupravy s elektrickou lokomotivou na celém území Olomouckého kraje.

České dráhy v rámci smlouvy s Olomouckým krajem investují do nákupu nových vozidel a zvýšení komfortu cestování přes 4 miliardy korun, další více než jedna miliarda korun půjde do údržbové základny.

Nové elektrické jednotky určené pro Olomoucký kraj vyrábí Škoda Group.