Trať na kraji Nemilan je pro veřejnost od loňského jara po stížnostech na hluk a prach zavřená.

Nový územní plán Olomouce schválený zastupitelstvem v září, s motokrosovou dráhou na poli u silnice R35 nicméně stejně nepočítal.

„Do územního plánu nám trať nedali. Budeme proto bojovat o další dočasnost na dvacet let. Máme to rozjednané," sdělil Petr Dudek ze sdružení Motorsport Nemilany.

PSALI JSME: Nemilanští nechtějí motokros za humny. Děláme dobrou věc, bojují o dráhu jezdci

Veřejnost nicméně stále na nemilanské sportoviště nemůže.

„Budeme se ale bránit," dodal Petr Dudek, že bude potřeba zažádat na krajském úřadě o dočasné vyjmutí ze zemědělského půdního fondu.

Podle mluvčí Krajského úřadu Olomouckého kraje Kamily Navrátilové však zatím odbor životního prostředí a zemědělství žádné podání, které by se vztahovalo k provozu motokrosové trati v Nemilanech, neeviduje. Stejně je na tom i odbor koncepce a rozvoje olomouckého magistrátu.

I přes odpor několika obyvatel měla dráha v městské části podporu.

„Podle mne je škoda, že se to nezprovoznilo oficiálně. Město dráhu loni zakázalo na základě stížnosti pár občanů, jako komise městské části jsme k provozu ale neměli do té doby připomínky. Předtím motorkáři jezdili v trávě, potom se vše soustředilo až za horizont. Samozřejmě někdy to slyšet bylo, ale ustalo individuální ježdění v remízcích nebo ve stráni u železniční trati," uvedl předseda nemilanské komise Vlastimil Pavlík.

Oprášit 60letou historii

Zatímco v Olomouci se jezde na motokrosovou dráhu v souladu s úřady vrátit nedaří, povést by se to mohlo v nedaleké Horce nad Moravou.

Tam chtějí znovu navázat na dlouholetou tradici motokrosové dráhy, která se nachází v prostranství mezi obcí a sousední vesnicí Skrbeň.

„Motokros tady má více než šedesátiletou historii. Chtěli bychom ji oprášit a znovu pozvednout. Kromě dráhy chceme udělat i prostor pro další vyžití. Například klubovnu, ale také zázemí pro ostřejší sporty. Určitě bychom chtěli obnovit i střelnici," řekl Vlastimil Sedláček z Horky.

Nyní je vše jen na papíru, ale ambice projektu, jehož náklady Vlastimil Sedláček odhaduje na deset milionů korun, nechybí.

„Prozatím jsme však pouze ve fázi příprav," dodal.