Na R46 se tak ještě před koncem zimy dostanou pohodlně i auta dalších podnikatelských subjektů z okolí lokalit obcí Hněvotín a Lutín. Po dokončení stavbu získá do své správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

„Jedná se o doplnění infrastruktury, která se buduje v Technologickém parku, ale přivaděč nebude sloužit pouze pro samotný areál, který má být nejvýznamnější průmyslovou zónou v Olomouci na rozloze zhruba sto hektarů. Je to také dořešení pozůstatků problémů Ředitelství silnic a dálnic, kdy čtvrté rameno nebylo dobudováno, takže se snažíme zlepšit infrastrukturu i s ohledem na to, že dopravu realizací záměru průmyslové zóny navýšíme,“ řekla Šárka Havlíčková ze společnosti Gemo.

V roce 2003 se při rekonstrukci silnice R46 postavily pouze tři mimoúrovňové dopravní větve.

K výstavbě čtvrté spojnice silnice II/570 od Hněvotína s rychlostní komunikací, která měla být součástí neuskutečněného projektu výstavby takzvaného truck centra, nakonec nedošlo. Letos se do budování pustila společnost Gemo.

Dosud všechna doprava využívá mimoúrovňové křižovatky ve směru na Brno, nebo se jezdí přes Žerůvky.

Nájezd na R46 u Hněvotína. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Hotovo do Vánoc

„Čtvrté rameno budujeme i s ohledem na podmínku, která je součástí změny územního plánu v této lokalitě,“ podotkla Havlíčková.

Změnu územního plánu, která dala zelenou projektu průmyslové zóny, odsouhlasilo vedení města na konci června 2009, a to i přes protesty, námitky a nesouhlasné postoje Hnutí Duha a některých Olomoučanů.

Ředitelství silnic a dálnic, které se ještě letos pouští do oprav středových svodidel na R46 mezi Olomoucí a Vyškovem, uvedlo, že by přivaděč měl být hotový do poloviny prosince letošního roku.

„Větev číslo 4 se po vybudování stane součástí rychlostní silnice R46, po kolaudaci stavby bude na ŘSD protokolem bezúplatně převedena, včetně součástí a příslušenství dle zákona o pozemních komunikacích,“ uvedl Martin Smolka, ředitel Správy Olomouc ŘSD.

V areálu Technologického parku je podle informací od Gema již hotová páteřní komunikace.

„V závislosti na poptávce od investorů připravujeme výstavbu další infrastruktury,“ uzavřela Havlíčková s tím, že nový přivaděč bude ku prospěchu i pro další firmy jako je například Wanzl, Apetit a jiné z lokalit Hněvotín a Lutín.