Olomoucký magistrát zadal studii, do jaké míry by takzvaná průsečná křižovatka mohla pomoci.

Radnice má představu, že řidiče od křižovatky s třídou Míru navede přímo ke Globusu. K přetíženému rondelu by tak vůbec nemuseli.

„Tato varianta byla představena na jednání města, kraje, silničářů a policie. Výsledky dopravních průzkumů a celkového posouzení bychom měli mít na stole nejpozději v září," uvedl náměstek primátora Aleš Jakubec.

Propojka z Řepčína na kruháč

Pořízení posudku souvisí s projektovou přípravou na přeložku silnice druhé třídy, která má propojit Řepčínskou a Křelovskou ulici s vytíženým rondelem.

Ze spojky z cesty od Řepčína na Křelov by tak vzniklo páté rameno kruhového objezdu.

 „S navrhovaným řešením však nesouhlasí Ředitelství silnic a dálnic a dopravní inspektorát. Argumentují, že by se situace na rondelu mohla ještě zhoršit," vyjádřil se náměstek Jakubec.

Rondel u Globusu.Zdroj: DENÍK/Jiří Kopáč

Rondel u Globusu: vlevo dole rameno na Olomouc, vlevo nahoře cesta do obchodního centra, vpravo dole směr Mohelnice, vpravo nahoře směr Brno. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

ŘSD a policie: Bude to ještě horší

Připojením pátého ramene by se podle silničářů a dopravních policistů stal frekventovaný kruhový objezd téměř neprůjezdný. Ředitelství silnic a dálnic proto čeká, s jakou variantou studie přijde.

„Již nyní je situace v dopravních špičkách poměrně dramatická, tvoří se dlouhé kolony. Uvidíme, co ze studie vyplyne," okomentoval šéf olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Nové rameno by mohlo ulevit dopravě v přilehlých městských částech.

„Zejména zatížení v Hejčíně a Řepčíně. Umožnilo by to další rozvoj průmyslových zón v severozápadní části Olomouce," doplnil investiční náměstek primátora Filip Žáček.

S realizací pátého ramene okružní křižovatky mají pomoci evropské dotace.