Ocelovou konstrukci postupně skládá z pravého břehu u Bristolu pomocí výsuvného krakorce.

Pěším by měla lávka sloužit od 1. července.

Ocelová konstrukce dlouhá šedesát metrů spojí oba břehy nejpozději v pátek dopoledne. Nad řeku dělníci vysunou větší polovinu lávky. Chybět jim bude 12 metrů. Pomocný výsuvný krakorec proto vystřídá jeřáb, kterým dělníci doplní chybějící čtyři ocelová pole na levý břeh Moravy.

Most pak posadí zhruba o půl metru níže a dělníci zapustí konce tak, aby nájezdy na lávku nebyly příliš velké. Následně položí na ocel dřevěnou podlahu.

Na lávku se ještě musí přeložit plyn a další sítě z mostu Komenského.

Auta pustí na most do 20. května 

„Lávka pro pěší, která se začala se začala stavět včera, tedy 1. května, bude zprůchodněna 1. července. Do té doby budou moct pěší využívat most Komenského,“ informoval ve středu Petr Chmelař, mluvčí státního podniku Povodí Moravy, který je investorem protipovodňových opatření.

Chodci se přesunou na lávku před tím, než Povodí Moravy zbourá most u Bristolu kvůli rozsáhlým protipovodňovým opatřením za stovky milionů korun.

Práce na nejsledovanějším olomouckém staveništi začaly po Velikonocích, kdy dopravu v této části města přiškrtily první uzavírky.

Most v Komenského ulici zůstane otevřen do 20. května, následně bude individuální doprava odkloněna. Autobusy po něm budou jezdit do 27. června.