Infobus letos navštíví 12 měst v Česku, Polsku a na Slovensku. Kampaň si vyžádá asi dva miliony korun, informoval ve čtvrtek Ivan Marek z reklamní agentury m-ARK, která kampaň zajišťuje.

Mobilní informační centrum Olomouckého kraje mohou navštívit ve čtvrtek a v pátek jako první lidé v centru Olomouce.

V následujících dnech navštíví Plzeň, Ostravu, Havířov, Pardubice, polskou Vratislav a Nysu, Brno, slovenský Trenčín, Kroměříž, Zlín a Frýdek-Místek, kde kampaň 18. června skončí.

"Pro letní sezonu 2010 jsou připraveny mapy, průvodci, katalogy, kompletní produktové balíčky a speciální nabídky lázní, ubytovacích zařízení, zoo, muzeí či hradů a zámků. Infobus také představí letošní novinky v oblasti turistického ruchu, například veteran arenu historických vozidel a letecké muzeum v Olomouci či nové cyklostezky v Rychlebských horách," uvedl Marek.

Olomoucký kraj vypravil poprvé turistický informační autobus na propagační cestu v roce 2007. Od té doby ho navštívilo více než 33.000 lidí. Do zahraničí, do Polska a Slovenska, vyjel poprvé loni.

"Na Slovensku i v Polsku infobus loni vzbudil velký zájem, proto do těchto zemí zamíří i letos," řekl Marek.

V hotelech penzionech či kempech v Olomouckém kraji se loni ubytovalo 392.483 hostů, což představuje meziroční propad o osm procent. Na celkových číslech loňské návštěvnosti se podepsal pokles domácích i zahraničních turistů.