Šlo o čas, protože betonovat most po částech nelze.
Déšť manévry nezdržel. Alespoň se tolik neprášilo.
„Beton musí být prováděný stejnou recepturou. Jsou připraveny záložní stroje, na stavbě je dostatek zkušených lidí a střídat se budou ve dvou směnách,“ popisoval Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Speciální stavby ze společnosti Silnice Group.
Vzhledem k velikosti betonované konstrukce a nutnosti dodržet technologický postup byly práce naplánovány až do nočních hodin.
„V bednění je beton zpracováván za pomoci ponorných vibrátorů tak, aby bylo dosaženo požadované kvality betonované konstrukce," uvedl mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.
Nyní bude beton tvrdnout a zrát. Během této doby dojde k předepnutí nosné konstrukce uloženými lany.
"Ihned poté začnou stavaři překládat inženýrské sítě a provádět práce na předpolích mostu,“ informoval Chmelař.