Vladimír Menšík odjel na dovolenou během kalamitního stavu, který ochromil tramvajovou dopravu v prvních třech prosincových dnech.

Situací se zabýval jak olomoucký primátor, tak i představenstvo dopravního podniku.

O nepřítomnosti šéfa dopravního podniku během vrcholící kalamity informoval jako první Olomoucký deník.

Po návratu se Vladimír Menšík setkal s olomouckým primátorem Antonínem Staňkem, a to během posledního loňského zasedání zastupitelstva.

„Jedním z témat byla i kalamita. Omluvil jsem se mu za to, že musel vést informační kampaň místo mě. Dále jsme probrali, že je potřeba zpřesnit některé postupy při řešení takovýchto situací," řekl výkonný ředitel DPMO.

Zaměstnance pochválili, ředitele potrestali

Potvrdil, že největším pochybením dopravního podniku byla nedostatečná informovanost směrem k cestujícím v prvních dvou dnech.

„Zaměřili jsme se hlavně na technické řešení a tato stránka věci nám unikla. Pro budoucí případy bude nutné, aby se k lidem informace dostaly ihned, a to několika různými kanály. Rozšířili jsme proto pozici informačního dispečera a také jsme upřesnili pravidla práce naší tiskové mluvčí, která bude muset být neustále k dispozici," uvedl ředitel.

Ve stejný den, kdy zasedali zastupitelé, se konalo také jednání představenstva dopravního podniku, jejímž jediným akcionářem je statutární město Olomouc.

„Na jednu stranu byli pochváleni zaměstnanci za svou práci při kalamitě. V mém případě šlo naopak o důraznou výtku a byly mi kráceny odměny. Došlo tedy k osobnímu postihu," neskrýval Vladimír Menšík.

Vysvětlil okolnosti svého odjezdu

Olomoucký primátor a zároveň zástupce jediného akcionáře dopravního podniku se o nepřítomnosti ředitele dozvěděl až v závěru kalamitního stavu. Už tehdy avizoval, že po návratu Vladimíra Menšíka se s ním chce setkat.

„Výkonný ředitel mi vysvětlil okolnosti svého odjezdu na dlouho plánovanou zahraniční dovolenou s tím, že si uvědomuje, do jaké nepříznivé pozice tím dostal jak společnost, tak vedení města," sdělil primátor.

Navrhl také, aby představenstvo DPMO projednalo peněžitý postih pro Vladimíra Menšíka.

„Byl jsem poté seznámen s tím, že dojde ke snížení odměny o polovinu," shrnul Antonín Staněk.

Preventivní škrabání trolejí

DPMO kromě zmíněného posílení pracovní náplně postů informačního dispečera a mluvčí, má pro podobné případy plně připravené dvě plošiny.

Kromě toho ve chvílích, kdy klimatické podmínky naznačují, že by mohl nastat v provozu problém, vysílá servisní tramvaje.

„Pořídili jsme měděné lišty, které jsou nasazené na pantografu. Tímto tvrdším materiálem námrazu snadněji seškrábneme. Jde o preventivní čištění, aby troleje nenamrzly do té úrovně, kdy by se zase nedalo jezdit," uzavřel ředitel DPMO Vladimír Menšík.