Oproti původnímu plánu začne údržba na regionální železnici s týdenním zpožděním.

„Jedná se především o podbíjení kolejí pro zlepšení jejich technických parametrů, výměnu vadných či opotřebovaných kolejnic a zřízení bezstykové koleje, kdy jsou kolejnice spojovány svařováním,“ popsala chystané změny mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Částečná výluka mezi Červenkou a Prostějovem potrvá tři dny. Úsek ze Senice na Hané do Prostějova bude neprůjezdný od 11. do 13. května. Omezení se však dotkne také ranních přímých spojů mezi Litovlí a Olomoucí, kdy autobusy pojedou i na trase Senice na Hané – Litovel předměstí.

Výluka mezi Olomoucí a Drahanovicemi skončí 18. května. Autobusy budou mít své konečné stanoviště v Táborské ulice, k níž se cestující dostanou podchodem u hlavního vlakového nádraží. Náhradní doprava nepočítá s obsluhou zastávky Smetanovy sady.

Proměna zastávky v Řepčíně

Opravy se dočká například jedna z kolejí ve stanici Olomouc – Nová Ulice. Na stejné trati od března probíhá rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Olomouc-Řepčín. Hotovo má být v listopadu. „Dojde k optimalizaci třetiny objektu, ke zhotovení střešní konstrukce, k zateplení budovy, vybudování nových WC pro veřejnost a také bude zajištěn bezbariérový přístup do budovy,“ prozradila Friebová.

Příliš vysoká nástupiště pro stadlery

Správa železnic počítá i s nutnou rekonstrukcí nástupišť, která výškově nevyhovují nízkopodlažním vlakům Stadler GTW. Z celkem dvanácti jednotek zakoupených v Německu se Českým drahám podařilo repasovat zatím dvě. Ty od února vozí lidi právě mezi krajským městem a Drahanovicemi.

Brzy se ukázalo, že cestující mají problém s nastupováním a vystupováním, protože vrchol nástupiště od jediného schodu vlaku dělí místy až 60 centimetrů. Na problém jako první upozornil Olomoucký deník.

Podle Správy železnic začne přeměna jednotlivých zastávek a stanic letos na podzim. „Aktuálně je v jednání zajištění výluk na říjen,“ potvrdila mluvčí státní organizace.

Oprava nádraží v Kostelci

Upraveného nebo zcela nového nástupiště s požadovanou výškou 55 centimetrů od vrcholu koleje by se letos měly dočkat Drahanovice, Myslechovice, Litovel město a olomoucké části Řepčín, Hejčín, Smetanovy sady. Příští rok čekají totožné změny Náměšť na Hané, Skrbeň a Horku nad Moravou.

Stejnou trať nemine přeměna nástupišť i na Prostějovsku, konkrétně v Kapli, Třebčíně a Čelechovicích na Hané. „V letošním roce plánujeme ještě provedení opravy výpravní budovy ve stanici Kostelec na Hané, která bude zahrnovat opravu střechy, oken, vnitřních instalací, omítek, fasády a přístřešku,“ doplnila Nela Friebová.