To je o tři sta tisíc korun více, než při loňském prvním kole.

Tehdy přitom o čtyřkilometrovou lokálku nikdo neprojevil zájem.

„Vyhlášená cena je oproti původní soutěži zvýšená z toho důvodu, že byl do prodeje zařazen pozemek, jehož součástí je výpravní budova stanice Vidnava,“ sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Kromě nádražní budovy mohou zájemci získat například třináct propustků, deset přejezdů, šest výhybek či kolejovou váhu.

Především však železniční násep a pět kilometrů kolejí, z toho kilometr v samotné stanici Vidnava.

Vlaky už sedm let nejezdí

Osobní vlaky do stanice Vidnava nejezdí od prosince 2010, kdy motoráky z rozhodnutí kraje nahradily autobusy.

Nulová je na trati i nákladní doprava.

Chátrání lokálky symbolizuje stav vidnavské výpravní budovy.

V její přístavbě se nacházejí dva obydlené drážní byty, jinak je prázdná.

Výjimku tvoří prostory, v nichž obec Velká Kraš provozuje muzeum.

„Muzeum máme v provozu vždy v letním období, protože tam není možnost topení. Opět jej otevřeme, pokud tedy budovu někdo nekoupí a nedá nám výpověď,“ poznamenala starostka Velké Kraše Vlasta Kočí. Na území Kraše stanice Vidnava leží.

Podmínka: pět let provozu

Správa železnic se pokoušela trať prodat již loni, nikdo o ni však neprojevil zájem.

Roli v tom mohl hrát i fakt, že by nový vlastník musel železnici nejméně pět let provozovat.

Pokud by navíc na dráze nezajistil provoz nejméně dvou osobních vlaků denně, neměl by nárok ani na dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.