„Vše bylo v pořádku, žádné závady se neprokázaly,“ potvrdil Tomáš Trucha, vedoucí provozu z Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Do troleje bylo včera vpuštěno potřebných 600 voltů a technici zjišťovali, zda pantografy tramvají s elektrickým vedením správně spolupracují. Především, zda drží stopu a nedochází k odchylkám v zatáčkách. „Nic nepředvídatelného se nestalo,“ řekl Trucha. Proměření čekalo i nové nástupiště, zda odpovídá normám požadovaným drážním úřadem. Další testy se odehrají na trati za týden.

Běžný provoz bude zahájen v sobotu 1. září hned od rána. „Nejenže tímto dnem končí rekonstrukce, ale nechtěli jsme spuštění provozu nechat na pondělí, kdy zcela jistě zavládne ve městě ruch kvůli začátku školního roku,“ vysvětlil primátor Martin Novotný (ODS).