Tramvaje kvůli tomu ale musí cestovat vlakem až do Šumperka. Podle Magdaleny Kopřivové, mluvčí DPMO, projde podobnou úpravou celkem 32 tramvají. Do Šumperka pojede deset z nich. Montáž je složitá u starších typů tramvají, kde trvá až dva týdny. Kvůli informačním svítícím panelům se musí zasahovat do střechy a čela vozu. "Displeje patří do informační části evropského projektu, která stála třiadvacet milionů korun. Cenu jednoho informačního panelu nelze samostatně vyčíslit," uvedla Kopřivová.

Peníze na nečekané náklady prý v projektu jsou - v rezervě, tvrdila mluvčí. Nevěděla ale, na kolik přijde přeprava do Šumperka. "Do deseti vozů namontuje zařízení šumperská firma, zbytek uděláme sami po zaškolení lidí a nákupu potřebného vybavení," vysvětlila mluvčí. "Pro nás je to vcelku bezvýznamná zakázka, skutečně jen drobnost," reagoval na úpravy olomouckých tramvají Vladimír Lajdolf výkonný ředitel šumperské společnosti Pars nova. Jinak to vidí v Olomouci: "Je to problém, s nímž jsme nepočítali a musíme ho řešit za provozu," dodala Kopřivová a šumperskou výpomoc označila za kompromis. Informační panely mají ještě jeden problém, když svítí slunce, není na nich nic vidět. "Tato závada je způsobena nevhodným umístěním fotobuňky. Dodavatel ji má odstranit do konce dubna, kdy končí zkušební provoz," konstatovala Kopřivová.

Do Šumperka míří i pojízdná galerie žáků Jindřicha Štreita, i když tramvaj s číslem 136 měla být na kolejích do poloviny května. Kopřivová sdělila, že kromě nového displeje jede do opraven i kvůli technické závadě a bude odbavena přednostně, aby se Olomoucí ještě alespoň na týden před koncem fotografické výstavy projela. Program Rozvoje MHD v Olomouci zahrnoval vybudování inteligentních zastávek, zavedení přednosti pro hromadnou dopravu na křižovatkách, vytvoření jízdních pruhů pro autobusy i nákup nových vozů. EU jej financovala ze 75 procent. Celkem šlo o náklady přesahující 46 milionů korun.