Kvůli zhoršujícímu se stavu mostů se na nich nesmí míjet tramvaje, projet navíc můžou maximálně dvacetikilometrovou rychlostí.
Omezení by měla trvat po dobu výstavby protipovodňových opatření v Olomouci.
„Statik doporučil kvůli zajištění bezpečnosti nepřetěžovat mosty na Masarykově třídě v době, kdy tudy bude vedena objízdná trasa při budování protipovodňových opatření,“ uvedl mluvčí města Michal Folta.
Přednost má směr k nádraží
Zpoždění tramvají se ale podle Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) cestující obávat nemusí.
„Pokud musí tramvaj vyčkávat, než projede tramvaj do protisměru, jedná se o záležitost v rámci několika vteřin, která nezasahuje do platných jízdních řádů,“ řekla mluvčí DPMO Martina Krčová.
Potkat se tramvaje nesmí na dvou mostech na Masarykově třídě, které vedou přes řeku Moravu a Bystřici a také na mostu přes Mlýnský potok, který se nachází směrem do centra k ulici 1. máje.
„Přednost má vždy ta tramvaj, která jede směrem k Hlavnímu nádraží. Zde totiž cestující přesedají na navazující vlakové a autobusové spoje,“ vysvětlila Martina Krčová.
U Bristolu zavřou v létě
Stavební práce II B etapy protipovodňových opatření začnou už 3. dubna.
Přes most v Komenského ulici motoristé neprojedou pravděpodobně od července, jeho uzavírka potrvá patnáct měsíců. Objízdná trasa povede přes Masarykovu třídu, čímž vzroste provoz na všech třech mostech.
Tramvaje se na mostech „střídají“ už od začátku února.
„Doporučení statika je vázáno na období zvýšeného provozu na Masarykově třídě,“ doplnil mluvčí města Michal Folta.
Jestli se hned po skončení prací v Komenského ulici vrátí tramvaje do běžného provozu, jasné není.
„Omezení budou platná do odvolání,“ uvedla mluvčí DPMO.
Jak to vidí řidiči olomouckých tramvají?
(totožnost obou řidičů je redakci známa, ovšem ani jeden nechce být jmenován)
Řidič 1: Samozřejmě, že nás to zdržuje, vzniká ještě větší zpoždění a zdržujeme i auta za námi, a ti si tak někteří myslí, že to děláme schválně.
Řidič 2: Co se týče míjení na všech třech mostech, tak to nepůsobí žádné zásadní problémy. Málokdy to vyjde tak, že by musel někdo zastavit, nebo nějak výrazně zpomalit. Vzhledem k tomu, že je to na přímém úseku, vidíme se navzájem a není problém mírně přizpůsobit rychlost jízdy tak, abychom se na mostě nepotkali.