V těchto dnech navíc situaci komplikuje i výluka na Masarykově třídě. Trasa přes Tržnici je proto zatíženější než obvykle.

„Jsem tady jako studentka. Přes rok je to s vagony v pohodě, protože jsou dva. Přes léto je to však hlavně ve špičce nepříjemné. Většinou se lidé do jedné tramvaje nemůžou ani vejít,“ podotkla studentka Pavlů.

I když do Olomouce přijíždí plno turistů a počet cestujících se tedy příliš nesnížil, dopravní podnik zatím žádné stížnosti nezaznamenal.

Podle náměstka Pavla Zatloukala v letních měsících snížená kapacita tramvají stačí. „Situaci monitorujeme a v případě potřeby jsme schopni tento problém vyřešit během dvou až tří dnů,“ uvedl Zatloukal.

Opačného názoru je cestující Helena Utíkalová: „Jezdím sem za dcerou z Jeseníku a nelíbí se mi to. Lidé se do tramvají opravdu cpou a myslím, že zase není takový problém přidat jeden vůz. I co se týče cestujících, bylo by to důstojnější.“

Ostatní středně velká města řeší období prázdnin odlišným způsobem. Počet vagonů zůstává stejný, ale tramvaje v letních měsících jezdí v jiných časových intervalech.

„Dopravu ve městě během léta omezujeme nepatrně, raději zavádíme speciální linky,“ sdělila tisková mluvčí Dopravního podniku města Liberec Jana Jachlerová.