Technicky nejtěžší část rekonstrukce ulice 8. května je hotová. Napojení dvousměrných kolejí takzvanou inflexí v zatáčce mezi ulicemi Pekařská a 8. května stavbaři zvládli s přesností na milimetr.
Dohnali také původní třítýdenní skluz zaviněný nouzovým stavem v začátcích koronavirové krize. Podle čtvrtečního kontrolního dne by mělo být všechno hotovo do začátku prosince.
Od 20. července už budou Pekařskou ulicí kolem Koruny do Zámečnické ulice projíždět náhradní autobusy. Po prázdninách se stavba přesune do další etapy.
„Zhruba v polovině září by měla být část ulice od Koruny k Herkulově kašně za Galerií Moritz hotová. Stavba pak bude pokračovat směrem k náměstí Národních Hrdinů,“ informoval náměstek pro investice Martin Major.
Stavební firma už dokončila technicky nejsložitější krok v rekonstrukci ulice.
„V úterý proběhla montáž a spojení dvou protisměrných kolejových oblouků v křižovatce u Koruny v předepsané výšce, úhlech a přesnosti. Bylo to asi tím nejnáročnějším úkolem. Jsem moc rád, že se nám jej podařilo provést s přesností na jeden milimetr,“ řekl ředitel divize kolejových staveb IDS Olomouc Hynek Schilberger.
V ulici 8. května se kromě tramvajové trati, inženýrských sítí, silnice a chodníků modernizuje také kanalizační a vodovodní síť, veřejné osvětlení a trolejové vedení.
Na povrchu komunikace pak bude materiál vhodný do historického jádra města, vrátí se také původní žulové obruby. Nevhodnou zámkovou dlažbu na chodnících nahradí řezaná dlažba o rozměrech 40 krát 40 centimetrů, kterou schválili památkáři.