„Před několika dny zasedal monitorovací výbor takzvaných Švýcarských fondů, což je dotační titul, který chceme využít na podporu vybudování 1. etapy nové tramvajové trati. Monitorovací výbor náš projekt schválil. V tuto chvíli to vypadá na podporu kolem 200 milionů korun,“ řekl Martin Novotný, primátor Olomouce.

Další fáze vyřizování dotací se nyní bude konat za hranicemi republiky, ve Švýcarsku.

„V nejbližší době budeme překládat některé podkladové materiály do angličtiny a projekt se bude nadále připravovat z hlediska územního rozhodnutí stavebního povolení,“ sdělil primátor.

Město zaplatí 350 milionů, Šantovka 400

Tramvajovou trať chce město stavět ve spolupráci se soukromým investorem budoucí nové čtvrti Šantovka.

Město Olomouc zaplatí přibližně 350 milionů korun, developer nové čtvrti Šantovka, která vznikne v lokalitě bývalého závodu Milo, pak uhradí zbývajících asi 400 milionů.

Stavět se má ve dvou etapách. Nejprve povede od tržnice přes Šantovku na ulici Velkomoravskou, Rooseveltovu a Trnkovu. První cestující by se měli po uvedené nové trase svézt za dva roky.

Plan tramvajových tartí v Olomouci se zakreslenou novou linkou na Nové Sady - červeně

Stávající tramvajové tratě - modře, plánovaná trasa na Nové sady a Povel - červeně

Právě na první etapu žádá radnice peníze ze Švýcarska.

„Asi se nám nepodaří získat 85 % v dotaci, ale podle prvních zpráv by mohlo jít o zhruba 196 milionů korun,“ upřesnil Martin Major, náměstek primátora.

V budoucnu by se trať měla rozšířit po Zikově ulici až na ulici Schweitzerovu a Voskovcovu.

„Předpokladem pro financování této etapy je úvěr z Evropské investiční banky,“ zmínil již před časem primátor.