A to i když Dopraví podnik města Olomouce kvůli integraci zmíněné trati do krajského dopravního systému vykázal ztrátu na tržbách.
Vedení města se totiž právě seznámilo s výsledky a dopady přiřezení této trati do dopravního systému.
Přestupy cestujících z vlaků na olomouckou MHD představují skoro 52 procent. To pro olomoucký dopravní podnik znamená ztrátu ve výši více jak 48 tisíc korun za uplynulých osm měsíců. Pro letošní rok by ztráta podle vedení města mohla činit téměř 107 tisíc korun.
Zajímavým efektem ale je, že v celkovém součtu v loňském roce se celkové tržby dopravního podniku mírně zvedly.
„Vývoj tržeb Českých drah i dopravního podniku budeme ve vztahu k této trati spolu s krajským koordinátorem každý měsíc sledovat," sdělil Antonín Staněk, olomoucký primátor s tím, že v případě výraznější změny v chování cestujících by se přistoupilo k úpravám.
Zařazení vlakové trati mezi krajským městem a Hlubočkami bylo pilotním projektem, který využívají cestující od dubna loňského roku.
Pokud se tento projekt dlouhodobě osvědčí, mohou jej dopravci využít i na dalších tratích.