Kolem sv. Mořice a přes náměstí Republiky bude jezdit linka č. 3. Ta pojede mezi konečnou na Trnkově, přes náměstí Hrdinů až na konečnou na Žižkově náměstí. Dál se kvůli přestavbě mostu nedostane.

Po vystoupení cestujících obousměrná souprava zamíří přes křižovatku na Masarykovu třídu, kde přejede na tzv. úvrati na druhou kolej. Řidič podobně jako na Trnkově ulici přejde na druhý konec soupravy pro cestu zpět přes centrum na Nové Sady.

VIDEO: Jízda mezi náměstím Hrdinů a Žižkovým náměstím

Zdroj: DENÍK/Jiří Kopáč

Linka číslo 3 bude vedena v úseku Trnkova – Žižkovo náměstí. V pracovních dnech v intervalu 12 minut a ve dnech pracovního klidu v intervalu 15 minut.

Nejmodernější uložení kolejí

Stavbaři na ulici 8. května provedli zcela nové uložení kolejí, na zhruba třistametrový úsek byla použita nejmodernější technologie.

Na podkladním betonu jsou položeny antivibrační rohože a až pak další vrstva betonu. Kolejnice jsou navíc opatřeny tzv. bokovnicemi a patními návleky, které rovněž tlumí veškeré vibrace.

„Provoz tramvají teď bude díky použití této technologie uložení výrazně tišší a s výrazně menšími otřesy,“ zdůraznil olomoucký primátor Mirek Žbánek.

„Při opravě povrchu komunikací byly přednostně použity kamenné materiály, vytěžené z původní úpravy zejména v okolí kostela svatého Mořice. To bylo důležité pro uchování historického rázu této významné lokality v centru Olomouce,“ doplnil primátor Žbánek.

Spolu s rekonstrukcí tramvajové trati byla dokončena i oprava mostu na třídě 1. máje (u Paláce). Proměna ulice 8. května bude dokončena před Vánocemi.

Tramvaje mezi Žižkovým náměstím a hlavním nádražím pojedou opět až v polovině roku 2022, kdy má skončit přestavba mstu na Masarykově třídě.