Policie ani Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) nadále nechtějí okolnosti tragédie na zastávce u Flory blíže komentovat.
Smrt cestující pod koly tramvaje T3 Olomoučany velmi zasáhla. Policie tehdy zahájila úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu usmrcení z nedbalosti.
Dopravní podnik města Olomouce po nehodě vyjádřil lítost nad úmrtím cestující, k události se ani po téměř dvou měsících nevyjadřuje.
„Čekáme na výsledky policejního vyšetřování, do té doby se k nehodě nebudeme vyjadřovat,“ uvedla Anna Sýkorová, mluvčí dopravního podniku.
U všech provozovaných tramvajích typu T3 podle ní byla hned po nehodě provedena mimořádná kontrola. „Blokování rozjezdu u všech kontrolovaných vozidel bylo bez závad,“ potvrdila mluvčí DPMO.
Systém blokování rozjezdu u tramvají typu T3 R.P pracuje na principu rozpoznání přítomnosti překážky mezi křídly dveří. Při sevření překážky je blokován rozjezd a jízda tramvaje a kontrolka dveří na přístrojové desce indikuje řidiči otevřené dveře. Také v době zářijové tragické nehody byl systém funkční.
Přibyla "Stopka", ne kvůli neštěstí
Policejní závěr má tragická nehoda, která se stala 26. července před půl třetí odpoledne za mostem v Žerůvkách, místní části obce Bystročice.
Podle zjištění policistů tam dvaatřicetiletý řidič fabie jedoucí od Olšan u Prostějova směrem do Hněvotína nedal na tříramenné křižovatce přednost v jízdě nákladnímu vozidlu, které jelo z Hněvotína do Žerůvek.
„Došlo ke střetu přední části nákladního auta s levým bokem škodovky, ta byla odhozena mimo komunikaci. Mladý řidič fabie utrpěl zranění neslučitelná se životem, na místě jim podlehl. Vzhledem k nepřípustnosti trestního stíhání policisté věc odložili,“ vysvětlila policejní mluvčí Petra Vaňharová s tím, že žádný z řidičů nebyl pod vlivem alkoholu či drog.
Jen pár dní po tragické nehodě došlo na zmíněné trojramenné křižovatce ke změně dopravního značení, přibyla tam takzvaná „stopka“ .
Dopravní inženýr, který na místě prováděl šetření, zjistil, že v křižovatce není dostatečný rozhled. Ovšem v jiném směru, než který souvisel se smrtelnou nehodou. V rozhledovém poli křižovatky se totiž nachází mostní podpěry tvořící překážku, kterou nelze odstranit.
„Na základě podnětu policistů provedla Správa silnic Olomouckého kraje výměnu dopravního značení ´Dej přednost v jízdě´za ´Stůj, dej přednost v jízdě´. Obměněná dopravní značka přikazuje řidiči zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled, a dát přednost v jízdě. Zjištěná ´závada´, spočívající v nedostatečném rozhledu v křižovatce, však nebyla v přímé souvislosti se smrtelnou dopravní nehodou,“ ujistila policejní mluvčí.
Smrtelná srážka v Uničově skončila obžalobou
Policie před pár týdny uzavřela prověřování dopravní nehody, která se stala 19. ledna kolem deváté ráno v Litovelské ulici v Uničově. Při střetu s kamionem tam přišel o život dvaaosmdesátiletý senior za volantem vozu Škoda Fabia, šofér kamionu vyvázl bez zranění. Policie už případ předala na okresní státní zastupitelství.
„Na řidiče nákladního vozidla byla 12. října podána obžaloba pro přečin usmrcení z nedbalosti. Jednou z příčin dopravní nehody je nedodržení rychlosti jízdy v obci,“ sdělil státní zástupce Jaroslav Rašendorfer.