Tři sypače Technických služeb města Olomouce (TSMO) včera poprvé v této zimní sezoně vyjely do Radíkova a Lošova. „Kromě vozovek jsme tam upravovali také chodníky. Na Svatém Kopečku a v Droždíně nejsou po stavbě kanalizace dokončené komunikace. Počítáme s tím, že údržba bude v těchto lokalitách mnohem náročnější. Určitě tam budeme posilovat směny. Složitější bude rovněž úklid ulic Denisova a Pekařská, nová hladká dlažba určitě bude víc klouzat,“ řekl provozní náměstek Jiří Fryc.

Všechna vozidla TSMO určená pro zimní údržbu vozovek a chodníků jsou nyní nově vybavená zařízením, které dispečerům umožní sledovat, kde se pohybují. „Díky navigačnímu systému GPS jsme schopni až dva roky zpětně zjistit, kdy a jakým způsobem jsme komunikaci ošetřovali. Nový systém nás přišel na zhruba milion korun,“ sdělil ředitel Miroslav Petřík.

Dalšího 1,4 milionu korun TSMO zaplatily za nový chodníkový zametač s přídavnou radlicí, který je možné využívat celoročně. Přes 100 tisíc korun stály dvě ruční sněhové frézy na odklízení sněhu z úzkých chodníků.

„Staráme se o téměř 120 kilometrů chodníků a 279 kilometrů vozovek. Průměrné měsíční náklady na zimní údržbu se pohybují kolem 2,4 milionu korun. V jedné směně pracuje čtyřicet až padesát zaměstnanců. Při kalamitách nám se svou technikou vypomáhá třináct stavebních firem a zemědělských družstev,“ dodal Petřík.

Do konce listopadu bude podle něj na internetových stránkách www.tsmo.cz k nahlédnutí podrobná mapa komunikací, které olomoucké technické služby spravují. Olomoučané se se svými dotazy a připomínkami na údržbu vozovek či chodníků mohou obracet také na telefonní linku 585 700 000.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika