Situace se podle DPMO zlepší již brzy, a to poté, co stavební firma dokončí nové odstavy tramvají nedaleko hlavního vlakového nádraží. Hotové by měly být do konce května letošního roku.

„Naposledy jsem musel couvat skoro až k depu, když řidič protijedoucího auta u Metropolu bezohledně vjel mezi tramvaje a řadu zaparkovaných aut. Tramvaje dost komplikují provoz v ulici,“ uvedl Olomoučan, který bydlí v centru města a Sokolskou ulicí projede několikrát týdně.

V rámci přípravy demolice budovy B , Franz Josef, v areálu Fakultní nemocnice Olomouc je oplocen prostor před hlavním vstupem do 126 let starého objektu, 11. ledna 2023
Bourání Franze Josefa v olomoucké fakultce se blíží. Kdy a jak se začne

Podle mluvčí DPMO Anny Sýkorové se situace letos na jaře zlepší poté, co stavební firma dokončí stavbu odstavů tramvají poblíž hlavního hlavního vlakového nádraží a tramvajové zastávky Fibichova.

„Vozy, které máme odstaveny v Sokolské ulici, už zde nebudou parkovat a vadit projíždějícím řidičům. Stejně tak už nebudeme nuceni odstavovat tramvaje na točně na Nové Ulici, kde jsme se setkávali s vandalismem,“ sdělila mluvčí DPMO.

„Může se však stát, že z důvodu přesunu vozů po vozovně bude tramvaj v ulici Sokolská krátkodobě stát, ale ne že by zde byly odstaveny celý den,“ podotkla Sýkorová.

Bourání drobné stavby ve Smetanových sadech v Olomouci, 11. ledna 2023
Zázemí pro narkomany a vandaly v olomouckém parku mizí. Šnek býval ozdobou

Halu dokončí na jaře

Jak vyplývá z posledního kontrolního dne na stavbě odstavů tramvají v Hodolanech, který proběhl v prosinci, hotovo by zde mělo být v květnu.

„V těchto dnech probíhá opláštění haly, pokládání střešních panelů a betonáž prohlídkových jam,“ popisovala mluvčí DPMO.

Na dokončené náplavce v centru Olomouce probíhají vysprávky, 10. ledna 2023
Nedávno dokončenou náplavku v Olomouci opravují

V hale o celkové délce 105 metrů budou umístěny tři koleje, na kterých bude možno odstavit až devět dvouvozových tramvajových souprav. V hale bude prováděn denní úklid vozů, kontrolní a servisní činnost.

„Pro provádění údržby bude každá kolej vybavena v celé délce servisní montážní jámou s příslušenstvím dle potřeb údržby a dále budou u každé koleje umístěny lávky umožňující přístup k technologii na střeše vozů,“ popisovala mluvčí DPMO.

Stavba za téměř 280 milionů korun spolufinancovaná z fondů Evropské unie je částečným řešením, které má ulevit přetížené vozovně v Koželužské ulici, a to do doby, než DPMO v budoucnu postaví nové depo.