Nejsou peníze ani odvaha rozkopat frekventovaný průjezd středem města.

Všichni, kdo míří automobilem do centra, musí třídou Svobody projet. Její stav se za poslední léta zhoršil natolik, že zde musí řidiči snížit rychlost nejlépe na dvacet kilometrů v hodině, aby si vůz neponičili.

„Kočičí hlavy už zažily lepší časy. U tržnice jsou zase velké díry u kanálů a kolejí. Uvítal bych, kdyby je opravili. Možná kdybych měl tank, tak se mi tudy pojede lépe. Nemám ho, takže samozřejmě nadšený z cesty po třídě Svobody nejsem. Chápu, že kompletní oprava by byla nákladná, ale když se s ní nic dělat nebude, tak jsem zvědavý, kam to povede,“ poznamenal Mojmír Sedlák, který žije v centru města.

Podobně pak reagují i řidiči, kteří do centra jedou za prací, schůzkou nebo nákupy.

„Třída Svobody je ostuda. Kdokoli jí v poslední době projel, musí souhlasit s tím, že potřebuje opravu. Je zvlněná tak, že se vždycky bojím, abych si z auta něco neurazil. Ne vždy se mi povede, abych se na frekventované silnici plné autobusů, osobních aut a tramvají, vyhnul dírám,“ podotkl padesátiletý řidič Milan Navrátil z Olomouce.

Hlasy obyvatel města volající po opravě se také objevily v diskuzích na webu Olomouckého deníku.

Radnice: Oprava není ve střednědobém plánu

Rekonstrukce se však v nejbližších letech nechystá. Proč?

Radnice totiž nechce hlavní tepnu centra města rozkopat v době, kdy začala stavba polyfunkčního domu na Hynaisově ulici, ve kterém v budoucnu budou sídlit magistrátní úředníci. Práce zde ovlivňují dopravu a provoz je obousměrně svedený do Wellnerovy ulice.

Podle primátora Martina Novotného to však není jediný důvod, proč se do opravy důležitého tahu nepustí.

close zoom_in

Chybí peníze. Kompletní rekonstrukce třídy Svobody by totiž spolkla až stovky milionů korun.

„Proto oprava není ve střednědobém plánu investic. Letos se chceme bavit o tom, co s vozovkou v budoucnu. Hlavní otázky jsou: jak by měla po rekonstrukci vypadat, zda zde ponechat dlažební kostky a jestli tu vybudovat podzemní parkoviště,“ vysvětlil primátor s tím, že i letos jako každý rok nechá město na vozovce opravit největší výtluky.

Kromě třídy Svobody obyvatele centra štve i rozbitá Sokolská ulice. Ani na tu se však radnice v dohledné době nechystá pustit těžkou techniku a dělníky. Stejně jako v prvním případě nejsou peníze a priority vidí radnice jinde.

„Chceme se zaměřit především na ulice, kudy vedou tramvajové koleje, tedy na ulici 8. května a třídu 1. máje,“ objasnil primátor.

Co vás štve ve vaší čtvrti?

NOVÝ DÍL SERIÁLU VŽDY VE STŘEDU VE VAŠÍ TRAFICE

Problém rozbité třídy Svobody je další z dílů nového seriálu Olomouckého deníku o bolestech jednotlivých čtvrtí města, které navrhli sami čtenáři.
Celý nový díl si můžete přečíst vždy VE STŘEDU v tištěném vydání Olomouckého deníku.