Šumperský závod současně prochází velkou proměnou, výše investic do modernizace dosáhne 460 milionů korun.

Se zvyšujícím se objemem zakázek a investicemi roste také poptávka po nových zaměstnancích. Aktuálně jich Škoda hledá v Šumperku čtyřicet, zejména elektromechaniky a zkušební techniky.

Nejmodernější varianta RegioPanteru

Jednotky EMU 240 typu 20Ev pro Olomoucký kraj jsou nejnovější a nejmodernější variantou oblíbených souprav RegioPanter.

Do Šumperku přijedou již nalakované a svařené skříně z ostravského výrobního závodu Škoda Group, z Plzně budou doručeny podvozky.

Pracovníci šumperského závodu soupravy následně kompletně smontují a oživí. Během letoška vyrobí šest jednotek, v roce 2024 je plánovaná výroba sedmi kusů.

Na nově elektrifikované trati z Olomouce přes Uničov do Šumperka začaly jezdit nové soupravy RegioPanter. 20. 12. 2022
Tyto nové vlaky už jezdí z Olomouce na Uničov. Do léta přijde velké vylepšení

Spolu s narůstajícím objem zakázek se rozšiřuje i kapacita výroby.

„V Šumperku jsme v roce 2020 zahájili projekt modernizace celého provozu s investičním rozpočtem 460 milionů korun. Návrat výroby do Šumperka je zcela logickým krokem. Zaměstnanci provozu mají detailní znalosti našich vlaků vzhledem k tomu, že se řadu let podílí na jejich servisování. Věřím, že i do budoucna budeme kapacity šumperské výroby navyšovat,“ popsal Tomáš Ignačák, prezident Škoda Group pro region České a Slovenské republiky.

Velké investice do rozvoje

Cílem investic je navýšení prostorových kapacit pro údržbu kolejových vozidel o třetinu. „Právě probíhají dokončovací práce na nové podvozkárně zahrnují novou kolovku, dále je téměř hotové montážní pracoviště a svařovací pracoviště. Ve fázi realizace je nový lepicí box pro kolejová vozidla a také finišujeme novou montážní linku pro jednotky EMU240,“ upřesnil Aleš Měrka, ředitel šumperského závodu Škoda Pars.

Nádraží v Domašově nad Bystřicí, únor 2023
Proměny nádraží v údolí Bystřice: Historizující vzhled zůstane, ujišťuje správa

Dokončena a certifikována byla také pracoviště opravy kompresorů a nápravových převodovek pro elektrické jednotky. Ukončení projektu modernizace je plánováno na závěr roku 2024.

Rozšiřování a modernizace se ale netýkají jenom kapacit pro údržbu vozidel. Kvůli obnovení novovýroby vlaků musel být postaven nový lepicí box se dvěma stáními, kuplovací stání vybaveno jeřábem nebo dovybavena zkušebna.

V rámci modernizace provozu oprav motorů bylo postaveno bezobslužné robotizované pracoviště pro svařování a opracování vinutí rotorů trakčních motorů.

Hledají nové zaměstnance

Škoda Group v Šumperku aktuálně zaměstnává 740 pracovníků. Pro výrobu vlaků hledá nové pracovníky, zejména elektromontéry a zkušební techniky. Na výrobě třinácti kusů EMU 240 se bude podílet přibližně devadesát zaměstnanců.