„Přesně jsem nevěděl, jak se mám připravovat. Na generálních maturitách jsem to ale zvládnul, nebyl problém. Myslím asi na sedmdesáti procent,“ řekl ještě před zahájením písemného ověřování znalostí Jakub Kováč z olomoucké Střední školy Polytechnické. Kromě češtiny na něj čeká ještě německý jazyk.

„Bojím se spíš cizího jazyka, slohové práce. Všechno jsem předtím zvládl a doufám, že to doklepu dokonce. Nejtěžší pro mě byla asi školní praktická část,“ doplnil student, který by chtěl dál pokračovat na oboru geografie Univerzity Palackého.

„Na generálku jsem se taky nepřipravoval a zvládnul jsem ji, okolo těch šedesáti, sedmdesáti procent. Angličtina bude asi těžší, poslech a slohovka. Obával jsem se asi nejvíc ústních,“ řekl další student této olomoucké střední školy. Testy tady budou vyplňovat do konce týdne, k maturitě jich došlo okolo devadesátky.

„Studenti se konečně dostávají k závěru celé dvouměsíční zkoušky. Během tohoto týdne mají před sebou český jazyk, anglický nebo německý jazyk a matematiku. To je poslední část maturity. Začínají češtinou,“ vysvětlil ředitel olomoucké Střední školy Polytechnické Aleš Jurečka.

Povinná matematika?

„Teď je maturita postavená tak, že češtinu dělají všichni a mohou si vybrat mezi matematikou a jazykem. V dalším roce už by to mělo být jinak, je tendence aby matematika byla také povinná,“ podotkl. Maturitní zkouška se podle něj zatím obešla bez potíží.

„Průměrně je to naprosto stejné, nijak se to oproti předchozím letům neliší. Zatím je vše v pořádku a všechno funguje. Spíš mám obavu z toho, až se budou posílat zpět výsledky, aby šlo všechno hladce,“ doplnil ředitel.

Podle plánu jde všechno i na gymnáziu ve Šternberku.

„Doufejme, že to tak vydrží a že budeme mít hlavně vysvědčení pro žáky, k předání 20. června. Pracovat u nás budou studenti celý týden, ještě v pondělí jsou tři ruštináři,“ řekl ředitel školy Jiří Hackenwald.

„Můj názor na tuto podobu maturitní zkoušky přesto zůstává negativní. Jednak kvůli logistice a jednak je to i neobjektivita státní ústní zkoušky. Když slyším, jak na některých školách vypadá ústní část, tak postrádám smysl srovnání,“ uzavřel ředitel. ⋌(paš)