Úleva by měla přijít v první polovině prosince.

Podle původního harmonogramu mělo být hotovo do konce října. Dělníci ale narazili na skalní podloží před zakládáním konstrukce mostu, což vyžadovalo změnu technologie.

Stavební firma již dokončila montáž ocelové konstrukce mostu s následnými zásypy a pokládkou dlažeb v novém korytě Sprchového potoka.

„V současné době se provádí pokládka asfaltových vrstev, výstavba chodníků a hrubé terénní úpravy na levé polovině mostu s přípravou pro převedení provozu na tuto část stavby,“ popsala ve středu Edita Novotná, mluvčí společnosti Strabag, která získala tuto zakázku.

Po převedení dopravy budou pokračovat práce na pravé straně mostu.

„To znamená dokončení kanalizace a přeložky vodovodního řadu, úpravu svahů koryta potoka Sprchový, výstavbu nových chodníků pro pěší a provedení nové konstrukce vozovky. Součástí stavby je i výměna asfaltových vrstev před a za úsekem stavby,“ popisovala.

Po dokončení těchto prací dojde k pokládce finální asfaltové vrstvy. Ke zprovoznění úseku dojde podle mluvčí v první polovině prosince.

S komplikacemi na hlavním silničním tahu mezi Olomoucí a Opavou tak musejí řidiči počítat o něco déle než bylo v plánu. Hotovo mělo být do konce října.

„K prodloužení termínu dokončení došlo z důvodu výskytu skalního podloží, což si vyžádalo změnu technologie provádění zakládání konstrukce mostu,“ vysvětlila Edita Novotná.

Původní most v Jívavské ulici byl postaven v roce 1978.

„Z důvodu denní zátěže osobní i nákladní dopravou bylo rozhodnuto řešit rekonstrukci demolicí a unikátní novostavbou," popisoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miroslav Mazal.

Netradiční je podle ŘSD složení konstrukčních částí a jejich délka vedena šikmo pod silnicí I/46. Nový most byl navržen jako přesypaná konstrukce, nosné prvky tvoří uzavřený ocelový rám elipsovitého průřezu o délce 81 metrů.

V rámci stavby vznikla nová nábřežní zeď a byla provedena úprava koryta Sprchového potoka. Součástí rekonstrukce jsou úpravy silnice I/46 včetně parkovacích zálivů a středových ostrůvku.

„Obnovíme a postavíme chodníky, zároveň počítáme s obnovením zeleně i sjezdů na blízké pozemky,“ popisoval mluvčí.

Náklady podle původních propočtů dosahovaly téměř 47 milionu korun bez DPH.