Akce se konala na staveništi v areálu bývalého závodu Milo Olomouc, kde se od letošního února spustily práce na stavbě první části Šantovky, obchodní galerie.

„Výstavba čtvrté větve městské tramvajové sítě se uskutečňuje díky v tuzemských poměrech ojedinělé spolupráci soukromého a veřejného sektoru, kdy své síly spojilo statutární město Olomouc a společnost SMC Development. Druhým významným momentem je finanční účast Švýcarské konfederace, která na stavbu uvolnila prostředky z Programu švýcarsko-české spolupráce," uvedla Jana Doleželová, mluvčí olomoucké radnice.

Slavnostní zahájení stavby tramvajové trati na Nové Sady v Olomouci

První část tramvajové trati bude od třídy 17. listopadu končit na Nových Sadech, na ulicích Rooseveltova a Trnkova.

Vlastní tramvajové těleso bude platit město předpokládanou částkou 350 milionů korun, přičemž necelých 225 milionů korun zaplatí švýcarské prostředky.

Investor Obchodní galerie Šantovka se na stavbě bude podílet částkou zhruba 50 milionů korun.

Po celou dobu výstavby najdou zájemci všechny podstatné i aktuální informace na speciální webové stránce www.olomouc.eu/tramvajova-trat.

První cestující by na Nové Sady měly svézt tramvaje v roce 2014. Následně se počítá s prodloužením tramvajového vedení přes ulici Zikova až na Schweitzerovu­. Výhledově se plánuje protažení trati přes Povel až k ulici Jižní.

VÍCE: Trať na Povel má vést středem Zikovy, konečná se plánuje ve Slavoníně