Po novém mostě, který nahradí problematické křížení páteřní železnice s frekventovanou silnicí, by se podle harmonogramu mělo začít jezdit ještě letos.
„Jsou hotové a zkolaudované vodovodní a kanalizační přeložky a na obou stranách trati už jsou konsolidovaná a odtěžená tělesa náspů vznikajícího nadjezdu. Postavené jsou pilíře a jedna z podpěr, druhá se nyní armuje,“ přiblížil aktuální dění na rozsáhlém staveništi v Holici mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
V současné době se také začíná pracovat na stavbě opěrné zdi a dělají se podpěrné konstrukce pod nosníky.
Podle Správy železnic zatím nic nenasvědčuje tomu, že by plánovaný termín dokončení měl být ohrožen.
„Práce na stavbě zdárně pokračují a nadále tak počítáme s tím, že v závěru roku půjde železniční koridor v této lokalitě překonat mimoúrovňově,“ potvrdil Gavenda.
Na mostě se počítá nejen s pruhy po automobilový provoz, ale i pro cyklisty a s chodníkem pro pěší. Budovaná náhrada stávajícího železničního přejezdu podle Správy železnic přinese Olomouci bezpečnější cestu a plynulejší provoz na té silniční „spojce“.
Přes přejezd v Holické ulici denně projíždějí stovky vlaků.
„Silný provoz na koridoru mezi Olomoucí a Přerovem spouští závory na tomto přejezdu velmi často, což bohužel významně omezuje silniční dopravu a v denních špičkách se před ním tvořily dlouhé fronty. Nový nadjezd výrazně odlehčí zatížené silnici a především řidičům. Každé nahrazení přejezdu je z hlediska bezpečnosti výhrou pro vlaky, auta, cyklisty i chodce,“ uvedl již dříve za Správu železnic ředitel Stavební správy východ Miroslav Bocák.
Celkové investiční náklady akce dosahují 375 milionů korun.